Gå til innhold

syns motoren bruker litt olje... huff

Anbefalte innlegg

Skrevet

kjørte 20 mil med bilen, og synes kanskje det gikk ned noen mm på peilestikka. Finnes ikke antydning til røyk fra eksosen, og går helt jevnt og fint nå etter jeg bytta coil. Ingen lekkasjer å se. Har vel gått en 180-190.ooo km. (m50b25) Fylte til max-merket da jeg fylte første gangen. Kan det skyldes det? At jeg fylte litt mye+?

Skrevet

Du har ikke byttet viskositet/Merke? Kan bruke litt da. Har jo gått litt den bilen. Er det oljelukt/antydning til mer røyk når du starter bilen? Eller rett og slett at bilen står i litt annen helling når du sjekker.... Kommer det mer røyk (enn normalt) når du starter bilen er jo ventilttettinger et tips..... Har du byttet til enn tynnere olje kan du gå tilbake til det den hadde før.

Skrevet
Noen millimeter forskjell på peilepinnen er alt for lite til konkludere med at motoren bruker mer olje enn normalt.

Det synes jeg og. Får følge litt med å se om den fortsetter å "bruke" olje.

Skrevet

jepp. Noen som vet om det går an å bytte ventiltetninger uten å ta av toppen? Bare lurte liksom:) Har tetninger liggende, men gadd ikke bytte dem da jeg tok sjansen på at de gamle var ok

Skrevet

Kan bytte tettinger uten og ta av topp men da må du kjøre trykk i plugg hulla så ventilene holder seg oppe når du tar av fjærer osv. har gjort det en gang men det var en del jobb så endte vel med at jeg tok av toppen og tok ventilene helt ut og slipte de samtidig

Skrevet

"skal" bruke litt olje når olja er tynn og motoren gammel..

Det varierer sterkt på min.. Enkelte ganger så er det "schwoop" så harn brukt litt.. Andre ganger går det ukesvis før det viser noe forbruk..

KJører på 5W-30

Skrevet

Tror det er ganske safe valg hvis du ikke bor på Røros om vinteren eller kjører på gass. Førstnevnte trenger lavere kaldstartklassifisering. Gassmotorer går varmt. Bør derfor bruke olje som ikke blir for tynn ved driftsvarm motor.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...