leif harald Skrevet August 5, 2008 Skrevet August 5, 2008 god kvell Skal starte opp motoren min met turbo til helgen. så vil jeg ha minst mulig trykk nor jeg starter opp første gang, hvor lavt trykk kan jeg få på en t3/t4 turbo ved og justere på stangen på westgaten? får jeg unde 0,3 bar?
Ballder Skrevet August 5, 2008 Skrevet August 5, 2008 Nå blir det ikke generert trykk ved oppstart og smågassing av betydning, så sånn sett er det jo safe.
leif harald Skrevet August 5, 2008 Forfatter Skrevet August 5, 2008 Nå blir det ikke generert trykk ved oppstart og smågassing av betydning, så sånn sett er det jo safe. aa, ok. da skal jeg klare meg.
integrale8v / ELS Tuning Skrevet August 6, 2008 Skrevet August 6, 2008 Hvis du skal ha lavest mulig kobler du bare av hele staget, da vil WG stå åpen hele tiden. Men blir som Ballder sier ikke turbotrykk ved rusing (så lenge du ikke holder bånn gass i sperra en stund ) / lett belastning.
leif harald Skrevet August 6, 2008 Forfatter Skrevet August 6, 2008 Hvis du skal ha lavest mulig kobler du bare av hele staget, da vil WG stå åpen hele tiden. Men blir som Ballder sier ikke turbotrykk ved rusing (så lenge du ikke holder bånn gass i sperra en stund ) / lett belastning. jaok Men hva trykk snakker vi om da? mindre en 0,3 rekner jeg med ?
Ballder Skrevet August 6, 2008 Skrevet August 6, 2008 Kobler du av/lar wastegate være åpen, så klarer du kanskje og oppnå 0,1 maks ved bånn gass på fjærde gir over tid om du skjønner. Ved tomgang og rusing er det ikke noe motstand for motoren og jobbe med, så da blir det begrenset hvor mye trykk du kan klare og bygge opp uansett. På tomgang får du ikke ladetrykk samma pokker. Da er i såfall noe helt på trynet galt ute og går...
leif harald Skrevet August 6, 2008 Forfatter Skrevet August 6, 2008 Kobler du av/lar wastegate være åpen, så klarer du kanskje og oppnå 0,1 maks ved bånn gass på fjærde gir over tid om du skjønner.Ved tomgang og rusing er det ikke noe motstand for motoren og jobbe med, så da blir det begrenset hvor mye trykk du kan klare og bygge opp uansett. På tomgang får du ikke ladetrykk samma pokker. Da er i såfall noe helt på trynet galt ute og går... okda, men da har jeg fått svar på det jeg lurte på egentlig, takk
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå