jojr Skrevet August 5, 2008 Skrevet August 5, 2008 Ddet er ikke toppakkning tror jeg ikke tegn til vann i oljen- Men dette må da være mye olje å bruke for en sånn motor Hva kan være galt?? Med vennlig hilsen John
Ad|oS Skrevet August 5, 2008 Skrevet August 5, 2008 Du har selvfølgelig sjekket for lekkasjer? Både når bilen står i ro og når den bare står på tomgang?
Bimmerlars Skrevet August 5, 2008 Skrevet August 5, 2008 Ta en komptest dersom du ikke finner utvendige lekkasjer. M50B25 motorer lever som regel et hardt liv så kan være hva som helst. Stempelringer som er slitt evnt. knekt, ventilstyringer som er slitt. Hadde tatt en komptest og evnt. en sylinderlekkasjetest
jojr Skrevet August 6, 2008 Forfatter Skrevet August 6, 2008 Ja har sjekket både tomgang og ved mer turtall og det ser ikke ut til å komme noe olje, det ryker litt blårøyk ved kaldstart om morgenen ellers er det få tegn til så mye olje forbruk. Men får levere den inn til sjekk,
Richard E34 Skrevet August 6, 2008 Skrevet August 6, 2008 Du kan jo vurdere å bytte til litt tykkere olje, noen av disse bilen sluker olje hvis den er for tynn. Funka ihvertfall på min !!
jojr Skrevet August 6, 2008 Forfatter Skrevet August 6, 2008 Takk for svar:) Ja kanskje prøve med litt tykkere olje. Har nettop kjøpt bilen så litt stresset for om jeg har blitt lurt litt
Richard E34 Skrevet August 6, 2008 Skrevet August 6, 2008 Neida du har ikke blitt lurt. Typisk Bmw syndrom med den tikkinga. Men merk deg at etter olje skift kan de ta litt tid før den forsvinner. Som min f.eks så tikket den alltid litt ved start spes på kaldstart men bare gi den litt gass så forsvant det og kom ikke tilbake før neste kaldstart. Hehe igjen typisk bmw men ikke noe å være nervøs over
Richard E34 Skrevet August 6, 2008 Skrevet August 6, 2008 Hehe bare glem siste innlegg er trøtt og driver å forveksler temaer. Men alikevel tror absolutt tykkere olje avgjør mye
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå