Gå til innhold

finnes det 18 knappers kjørecomputer UTEN Check control?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg skal ha inn 18 knappers OBC , men vil ikke ha en med CC. For da får jeg vel opp feilmeldinger siden det ikke blir koblet til?

Alle de jeg har sett på på EBAy har en knapp det står "Check" på. Betyr det at de har Check control? Eller ikke nødvendigvis?

Hvordan ser man isåfall om de ikke har Check controll? Mindre display?

Skrevet

Såvidt jeg vet har alle 18-knappers OBC check control, kan ikke huske å ha sett noen uten... Men det finnes måter og koble opp en 18-knappers på uten og ha check control da, CC kan lures til å "få" ok signaler fra alle kildene sine.

Skrevet

okei. Da går jeg for en 18-knappers:) Men hva er den største forskjellen mellom 11 og 18 knapper?Er det forbruk, kjørelengde, rekkevidde, gj.sn fart osv på 11-knappers også?

Skrevet

Man kan ha 18-knappers kjørekomputer uten CC, men CC-knappen vil alltid være der... har selv denne komputeren uten CC, det vil si at hvis jeg trykker på CC-knappen så kommer det kun opp en rekke med store firkanter i displayet istedet for "Check Control OK" eller feilmeldinger. Firkantene forsvinner etter noen sekunder, og vises ikke ved starting av bil. Har man CC derimot, kommer disse OK- eller feilmeldingene opp med en gang man starter bilen. Har også lest at det er flere som bare får opp firkanter ved trykk på CC-knappen.

Jeg vet ikke hvordan eller hvorfor noen ikke har CC, men kan hende det gikk an å velge stor komputer uten CC funksjonen som option ved nybilkjøp? Men hvis du skal ettermontere så vet jeg ikke hvordan det blir, om den vil vise firkanter eller om du får en haug med falske feilmeldinger, eller om du kan narre den til å si "OK", men det finner du eventuelt ut :wink:

Det som 18-knappers komputeren har som ikke 11-knappers versjonen har er forbruk, snitthastighet, rekkevidde, speed limit (plingelyd ved en angitt hastighet) og de tingene der. Det skal visst også være noen skjulte funksjoner, men vet ikke om den med 11 knapper har disse...

Angående plassering av kjørekomputer så har alle de 4 forskjellige komputerene samt den analoge klokka akkurat samme størrelse, så det er bare å bytte i vei ved tanke på det... Den analoge klokka har en liten hylle ved siden av seg som sitter i samme enheten som klokka, derfor tar alle mulighetene samme plass :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...