Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Har den siste tiden gått å tenkt på å selge bilen, da den er litt for dyr i drift.. Men etter støtdemper skifte bak oppdaget jeg at dempertårnet er en god del rustet rundt hullene, itilleg er det rustet hull rundt jekkfestene på den ene sia + at jeg nå da jeg måtte ha bilen på bukk for å skifte clutchlagret oppdatet at ene festet på bakstillingen er "røsket" løst, dette så ut som et gammelt brudd å ikke pga rust.. Jeg verken så eller ble opplyst om noe av tidligere eier..

Så nå er det store spørsmålet hva jeg skal gjøre med den, vil jo helst ikke tape så mye penger i og med jeg er student og brukte alle sparepengene på dette skrotet..

Vil det være mest lønnsomt å bytte karosseri? motor og drivverk fungerer bra, ellers er det jo en god del nye slitedeler på den + m-tech styling og interiør+ratt.. Så det finnes jo en del verdi i noe, men som sagt karosseriet som er verst..

Det jeg synes er rart at bilen ble eu-ok like før jeg kjøpte den, vil ikke tro den kunne gått gjennom slik som den var, med helt gåent hjullager og dempere bak + all den rusta..:S

Noen som har noen tips på hva jeg bør gjøre?

Skrevet

En EU kontroll må du ta med en klype salt, for så lenge alt av det lille de sjekker går gjennom med minste margin er det ok på papiret.

Eks kjøpte en bil just eu godkjent men det var neste ikke bremser eller skiver igjen bak. Ringte til vekstedet som godkjente og spurte om de hadde gjort det da sa de ja men så lenge det er litt igjen så er alt ok.

Over til det andre så er det alltid er stor sjanse å ta hvis alt ser bra ut og vil holde noen år til kan det være smart å bytte de delen å fikse bilen. Blir jo ikke noe billigere å kjøpe nye akkurat

Skrevet

Vet jo ikke hva du betalte for bimmern, men å skifte karosseri å bytte over alt er vel ok så lenge du skrur selv eller har noen som gjør det BILLIG, for det er mye jobb...

Er det lenge siden den ble EU godkjent? du burde kontakte de som har tatt kontrollen, hvis det nå nylig å gjort de oppmerksomme på dette.

For sånt skal jo ikke skje.. de sjekker jo ikke demper tårnene normalt sett, men hjullager bør de jo kunne se..

Har du betalt lite for bilen, kan du jo selge den i deler om det ikke går å få fiksa rustproblemet ditt...

Hei!

Har den siste tiden gått å tenkt på å selge bilen, da den er litt for dyr i drift.. Men etter støtdemper skifte bak oppdaget jeg at dempertårnet er en god del rustet rundt hullene, itilleg er det rustet hull rundt jekkfestene på den ene sia + at jeg nå da jeg måtte ha bilen på bukk for å skifte clutchlagret oppdatet at ene festet på bakstillingen er "røsket" løst, dette så ut som et gammelt brudd å ikke pga rust.. Jeg verken så eller ble opplyst om noe av tidligere eier..

Så nå er det store spørsmålet hva jeg skal gjøre med den, vil jo helst ikke tape så mye penger i og med jeg er student og brukte alle sparepengene på dette skrotet..

Vil det være mest lønnsomt å bytte karosseri? motor og drivverk fungerer bra, ellers er det jo en god del nye slitedeler på den + m-tech styling og interiør+ratt.. Så det finnes jo en del verdi i noe, men som sagt karosseriet som er verst..

Det jeg synes er rart at bilen ble eu-ok like før jeg kjøpte den, vil ikke tro den kunne gått gjennom slik som den var, med helt gåent hjullager og dempere bak + all den rusta..:S

Noen som har noen tips på hva jeg bør gjøre?

Skrevet

Å skifte karosseri er dyrt + masse jobb... så jeg ville utbedret feilene selv + fikset rust....

Er det mye synlig rust?

Fikser du rusta selv? ellers kan det jo bli dyrt avhengig av hvor mye...

Skrevet

Betalte rundt 50k for den.. Hadde jo ikke så mye peiling da, men dissen feilene var jo svært vanskelig å se.. Den ble eu-ok i juni ifjord, kjøpte den i slutten av august..

Den har for det meste stått parkert i garsjen fram til jeg kjørte opp i februar.

Får beholde bilen framover å få tatt rusten etterhvert som økonomien tilater det, og selge den etterpå da kanskje. Skal begynne på mekken til høsten så kanskje det bli rom for å få sveiset rust da!

Er jo feset til bakstillinga( det som holder diff) som er løst, og rusta i jekkfestene og dempertårnet.

Skrevet

50k ja, ja da bør du vel gjøre som du sier, ta litt etter hvert...

Nå vet du hva du skal se etter neste gang du skal ha en slik bil :)

Kostbar erfaring...

Lykke til med arbeidet! :)

Skrevet

Takk!:)

jepp, kostbart for en stundent ivertfall..:P men men

Har plukket ut motor og drivverk selv nå så begynner å bli kjent med bilen så får heldivis til å gjøre ting selv, så da er jo noen kroner spart:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...