Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

dejavu; toppakningen får ofte skylda, kan være enig i at det ofte blir hentydet til denne alt for tidlig, i tråder som kommer opp. Men at det er blitt byttet mange pakninger / planet mange topper opp i mellom er ingen tvil, og at problemet etterpå er vekk, er heller ikke ett uvanlig fenomen.

noe offtopic.

Edit; men du skal og legge merke til at det oftere og oftere blir nevnt for dårlig lufting av kjølesystemet, som synderen. Dette er ett problem som man kan bli lurt til og tro er toppakningen, man kan og tro dette problemet var toppakningen etter skifte av den, om forrige person luftet feil og personen som byttet toppakning luftet korrekt.

Skrevet
har nå handlet inn wonder weld, motorrens, kjølerens, og en del olje, så nå får vi se hva som ksjer :-D

Spennende. Krysser fingre!

funket fint som fjell :-D ryker ikke lenger, og det er varme i bilen også :-D

tusen takk for tipset!!!!!!! :-D:-D:-D:-D

• 4 months later...
Skrevet
har nå handlet inn wonder weld, motorrens, kjølerens, og en del olje, så nå får vi se hva som ksjer :-D

Holder dette superstoffet enda? Ryker litt hvitt av eksosen min og det er olje i kjølevannet (som er 2 uker gammelt, argh!). Lurte på å prøve dette, hvilken butikk har dette?

Skrevet

Men det lukter ikke friskt kjølevann av kjølevannet. Det lukter olje. Kombinert med noe hvit røyk er vel dette tydelige tegn? Selv om jeg ikke har tyggis i olja eller gugge under lokket.

Kan hende jeg er angrepet av topp-pakningparanoianoia i stadium 3. Ganske utbredt på bimmers.no ser det ut som. Jeg hadde mareritt om hvite skyer bak bilen for noen dager siden (helt sant!)

Får ta en tur til psykologen eventuelt verksted.

Skrevet

Det var som pokker, jeg hadde jo håpt att bilen hadde gåen "topp-pakning" så jeg kunne få kjøpt bilen av deg for en liten sum:P ( ta det posetivt, synes bilen diin er rååå) Så den på Bimmerstreffet i Kristiansand, den gangen det var streetmeet på evje etterpå:P

Bra det ordnet seg. Har også lagt merke til att folk her inne er veldi gla i og skifte topp-pakning.

Noe som er galt med bilen min, den låser ikke førerdøra. hva er galt?

" har du skiftet topp-pakningen? feilen er som regelt der:P"

Skrevet

Ta en tur til ett lokalt bilverksted, de heller på ett stoff i kjøleveska, så ser de i løpet av få sekunder om topp-pakningen er defekt.

Ikke gjør det hos et autorisert bmw verksted, for de vil "gjerne" bytte pakning.

De aller fleste verksteder har dette stoffet og det koster deg kun få sekunder og mye mindre enn hva du måtte betale for en komp-test, vet noen verksteder, som faktisk fortsatt vet hva god service betyr, ikke tar betalt for denne testen.

Skrevet

bilen funker fint... tror egentlig det bare var litt luft i systemet... men wonderweld tettet det lille hullet som evt var... har kjørt 220 på nåla inn til våler, og bilen har ingen problemer enda...

hankook: haha! synd du ikke har sett den nå i ettertid da... har jo fikset litt... ble jo satt sammen 30 minutter før det treffet :-P haha ^^

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...