Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 62
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Siden dette nå har skjedd "plutselig" ville jeg gått nøye gjennom alle komponenter i bensin, tenning og trykksystem og forsikre meg om at det ikke er noen fysiske feil. Sensorer som oppfatter feil verdier = feil blandingsforhold.

Hvor lenge har den gått problemfritt, etter at du fikk den igjen fra Protrim?

Hva slags dyser har du, og størrelse?

Bilde du slengte opp er hvordan motorrommet ser ut pr. d dato? Ser det er fordelerlokk der.

Skrevet

fordelern sitter vel igjen for å ikke bytte til en kåpe foran. ser for meg ut som at det sitter wastedspark coiler i batterikassa.

Skrevet

Ville gjort som oddis sier.

Min bil gikk fint i benken den og. Men når jeg kom hjem å kjørte på veien fuska den å smalt når jeg ga på...

Det var bare åpninga på pluggene som gjorde dette.

De hadde åpning på 0,65 banka de sammen til 0,50 og problemet ble borte :)

Skrevet

okei.. blir ikke akkurat lett å gjøre dette :P da jeg ikke har peiling på turbo oppsett..

Har bare ikke skifta til kåpe foran. har 3 coiler som sitter ved batterikassa ja.

Hvordan finner jeg ut om åpningen på pluggene er gal da? bare å prøve deg frem?

Skrevet

Kjøp bladsøker på biltema mekkonomen eller bilxtra eller andre bilrekvesitta butikker.. så måler du åpningen på pluggen med den.. koster sikkert ikke mere enn 100 kr max

Ellers sjekker du vakum lekasjer, slanger som kansje har et lite hull.

Vis ikke får du ringe protrim å forklare problemet ditt.

Skrevet

Jeg har hverken BMW eller datasprut,men min turbo motor oppfører seg likedan :) Men om det smeller som hagleskudd så må noe gjøres ja,for da rister jo ting kanskje løst etterhvert.Høres ut som den får bittelitt for mye bensin.Håper du finner feilen!

Skrevet

Det med at din 2.5" downpipe er for trang til mer enn 1bar ladetrykk pga høyt mot trykk er bare piss, da er det enten for liten eksosdel på turboen din eller så er resten av eksosanlegget ditt for trangt.

Hvor stor er eksosdelen på turboen din?

Det med smellinga i eksosen har garantert ikke noe med gapet på pluggene å gjøre, men forresten, hvilke plugger kjører du med?

Kjøp NGK BP7ES.

Skrevet

okei.. nei jeg aner ikke hva det kan være :S

For å være ærlig så vet jeg ikke hvor stor eksosdelen er.. men er en turbonetics t3/t4 turbo..A/R 63 var den tror jeg.. hvis det står for eksos delen.. skal sjekke åssen plugger som sitter der i morra, og ta en film av smellinga..

Skrevet

Da har du T3 eksoshus og T4 kompressordel.

Baktrykket (målt i grenrør mellom topp og turbo) bør ikke overstige ladetrykket. Med så lite eksoshus du har kan det godt stemme at du ikke bør lade mer enn 1bar.

Hvilket steg er det på eksosimpelleren?

Har du en slik?

kpuxc4tltcg2judtaoie.jpg

Skrevet

Hvis du har steg 2 på eksosimpeller vil den nok ikke klare mer enn 1 kilo pga stor motstand i eksosen.

Selv om huset ser likt ut kan det vere en annen impeller. Kan vere T4 (O, P trim osv) impeller for den del, da flensen inn på turbo og eksosimpeller kan godt vere forskjellige.

Men mest sannsynlig har du nok en steg 2 eller 3. (som begge er for små til høye trykk på en 2.5l m20)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...