Lex-Talionis Skrevet August 8, 2008 Forfatter Skrevet August 8, 2008 Har tenkt til å lade 1,4-1,5. Hvor stor downpipe vil jeg trenge da?
oddis Skrevet August 8, 2008 Skrevet August 8, 2008 Siden dette nå har skjedd "plutselig" ville jeg gått nøye gjennom alle komponenter i bensin, tenning og trykksystem og forsikre meg om at det ikke er noen fysiske feil. Sensorer som oppfatter feil verdier = feil blandingsforhold. Hvor lenge har den gått problemfritt, etter at du fikk den igjen fra Protrim? Hva slags dyser har du, og størrelse? Bilde du slengte opp er hvordan motorrommet ser ut pr. d dato? Ser det er fordelerlokk der.
ehrnst Skrevet August 8, 2008 Skrevet August 8, 2008 fordelern sitter vel igjen for å ikke bytte til en kåpe foran. ser for meg ut som at det sitter wastedspark coiler i batterikassa.
MotorViagra Skrevet August 8, 2008 Skrevet August 8, 2008 Ville gjort som oddis sier. Min bil gikk fint i benken den og. Men når jeg kom hjem å kjørte på veien fuska den å smalt når jeg ga på... Det var bare åpninga på pluggene som gjorde dette. De hadde åpning på 0,65 banka de sammen til 0,50 og problemet ble borte
Lex-Talionis Skrevet August 8, 2008 Forfatter Skrevet August 8, 2008 okei.. blir ikke akkurat lett å gjøre dette da jeg ikke har peiling på turbo oppsett.. Har bare ikke skifta til kåpe foran. har 3 coiler som sitter ved batterikassa ja. Hvordan finner jeg ut om åpningen på pluggene er gal da? bare å prøve deg frem?
Lex-Talionis Skrevet August 8, 2008 Forfatter Skrevet August 8, 2008 er det noen lett måte jeg kan gå over komponenter på for å finne feil.. ? husk at jeg ikke har så peiling Takker for all god hjelp
MotorViagra Skrevet August 8, 2008 Skrevet August 8, 2008 Kjøp bladsøker på biltema mekkonomen eller bilxtra eller andre bilrekvesitta butikker.. så måler du åpningen på pluggen med den.. koster sikkert ikke mere enn 100 kr max Ellers sjekker du vakum lekasjer, slanger som kansje har et lite hull. Vis ikke får du ringe protrim å forklare problemet ditt.
hmsilset Skrevet August 9, 2008 Skrevet August 9, 2008 Jeg har hverken BMW eller datasprut,men min turbo motor oppfører seg likedan Men om det smeller som hagleskudd så må noe gjøres ja,for da rister jo ting kanskje løst etterhvert.Høres ut som den får bittelitt for mye bensin.Håper du finner feilen!
Frode_E30 Skrevet August 9, 2008 Skrevet August 9, 2008 Det med at din 2.5" downpipe er for trang til mer enn 1bar ladetrykk pga høyt mot trykk er bare piss, da er det enten for liten eksosdel på turboen din eller så er resten av eksosanlegget ditt for trangt. Hvor stor er eksosdelen på turboen din? Det med smellinga i eksosen har garantert ikke noe med gapet på pluggene å gjøre, men forresten, hvilke plugger kjører du med? Kjøp NGK BP7ES.
Lex-Talionis Skrevet August 9, 2008 Forfatter Skrevet August 9, 2008 okei.. nei jeg aner ikke hva det kan være :S For å være ærlig så vet jeg ikke hvor stor eksosdelen er.. men er en turbonetics t3/t4 turbo..A/R 63 var den tror jeg.. hvis det står for eksos delen.. skal sjekke åssen plugger som sitter der i morra, og ta en film av smellinga..
Frode_E30 Skrevet August 9, 2008 Skrevet August 9, 2008 Da har du T3 eksoshus og T4 kompressordel. Baktrykket (målt i grenrør mellom topp og turbo) bør ikke overstige ladetrykket. Med så lite eksoshus du har kan det godt stemme at du ikke bør lade mer enn 1bar. Hvilket steg er det på eksosimpelleren? Har du en slik?
Lex-Talionis Skrevet August 9, 2008 Forfatter Skrevet August 9, 2008 okei;) ja er sånn som på bildet..kan man ikke lade mer enn 1 bar med den turboen der? Den skal vel være god for mer enn det? Mvh Espen
integrale8v / ELS Tuning Skrevet August 9, 2008 Skrevet August 9, 2008 Hvis du har steg 2 på eksosimpeller vil den nok ikke klare mer enn 1 kilo pga stor motstand i eksosen. Selv om huset ser likt ut kan det vere en annen impeller. Kan vere T4 (O, P trim osv) impeller for den del, da flensen inn på turbo og eksosimpeller kan godt vere forskjellige. Men mest sannsynlig har du nok en steg 2 eller 3. (som begge er for små til høye trykk på en 2.5l m20)
Lex-Talionis Skrevet August 9, 2008 Forfatter Skrevet August 9, 2008 okei.. Noen tips til hvordan turbo jeg trenger da eller?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå