Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har jeg faenme fått nesten samme problemet!!

Det som skjer hoss meg er at når den går på motor brems fra f.eks 3500rpm til 2000rpm (det er da den begynner å gi bensin ihjen).

Akkurat når den når 2000rpm og den gir bensin, da smeller det..

Har en teori om lekkasje i en dyse!

• Svar 62
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

såpass ja:S ja samme på min, bremser på motor og kommer til rundt 2000rpm, da smeller det som faen en gang..

Hvordan finner man ut av det da?

hold meg oppdatert da, siden det virker som vi har akkurat samme problemet..

Skrevet

Dere må se på fuel enrichment mappinga.. Det er noe som er feil innstilt på TPS/deccel virker det som..

Men som en sa her tidligere: Hvis det har fungert før, så IKKE SE PÅ MAPPINGA..

Er MANGE som har ødelagt et bra mapp på å spekulere på ting en ikke kan en verdens ting om ;)

Skrevet

Jeg mapper en del selv jeg. Men dette mappet har jeg ikke rørt på 3 uker og så plutselig begynner det å smelle.

Jeg vet at TPS er koblet rett.

Alt er jo rett, men jeg har en teori om at jeg kan ha lekkasje på en av dysene slik at det drypper ned bensin mens jeg går på motorbrems og når den da går til vanlig modus på 2000rpm så tennes det som ligger i eksosen...

Men er det noen som vet om også tenningen kuttes på motorbrems over 2000rpm??? Haltech e6x.

Skrevet

okei, men er det noen måte å finne ut hvem av dysene det er? eller i det hele tatt finne ut av om det er dysene..

Jeg har tatt ut motor og alt nå, skal til å sette den inn i det nye karosseriet.

Når jeg skulle ta av IC så merka jeg at ene slangen som gikk inn på IC ikke satt fast i det hele tatt, kunne bare ta av IC uten at jeg løsna klemma. Har den ikke ladet skikkelig da eller?

Eller har det noen annen innvirkning på motorens drift?

Skrevet
  Driftking skrev:
okei, men er det noen måte å finne ut hvem av dysene det er? eller i det hele tatt finne ut av om det er dysene..

Jeg har tatt ut motor og alt nå, skal til å sette den inn i det nye karosseriet.

Når jeg skulle ta av IC så merka jeg at ene slangen som gikk inn på IC ikke satt fast i det hele tatt, kunne bare ta av IC uten at jeg løsna klemma. Har den ikke ladet skikkelig da eller?

Eller har det noen annen innvirkning på motorens drift?

Jeg skal ta av fuelrail med dysene i og så kjøre pumpa.. Da får jeg se om det er lekkasje i en dyse.

Det med slangen din er litt rart, vanligvis skytes de av om du ikke har klemme på/ikke skrudd nok fast. Men den har sikkert sittet presset mot slik at den har holdt seg der.

Vil tro at du har tapt litt ladetrykk på det ja!

Skrevet

Nå har jeg re-calibrert TPS og prøvd meg litt frem med fuel-cuten.

Slik jeg har den nå mater den ikke bensin før under 2000rpm, og nå ser det ut som jeg er kvitt skytinga fra eksos, men har fortsatt rykkete gange og feit blanding på lett cruising. Har prøvd å justert blandinga, men da rykker den enda mer.

Har fortsatt tro på at en dyse ikke er helt god..

Hvor mye fortenning har dere ved lett cruising i 5. gir? ca 2000rpm?

Skrevet

25-35 grader er ikke uvanlig..

Skru ut pluggene etter en par km med rykking (problem området).. Høres ut som du har en mager sylinder eller to..

Er ikke en av pluggene lyse, så er rykkinga pga for fet blanding generelt, noe som kan komme av enten feil bensintrykk (vakum på klokka?), eller feil map sensor signal (vakum på map sensor lekker?)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...