jensemann23 Skrevet August 7, 2008 Skrevet August 7, 2008 Jeg vet det er mange som sliter med ujevn tomgang osv på M40. Folk kjøper seg ny LMM , lambda og gasspjeldsensor istedenfor å sjekke de grunnleggende punktene først. Her er noen punkter som dere kan sjekke(gjelder sikkert andre motorer også, M42 bl.a) Hvordan sjekke om LMM er i orden: Hvordan sjekke om temp.sensor til ECU(det er to følere i blokka, en til ECU og en til måler): Hvordan sjekke om TPS(gasspjeldsensor er gåen? Hvordan sjekke om tomgangsmotor fungerer: LAMBDATEST: Mål mellom svart og grå ledning. Med motor igang i driftsvarm temperatur. Dere skal få en varierende spenning mellom 0,2 og 0,8 Volt. Den skal IKKE være konstant hele tiden, men variere jevnt. Hvis den er jevnt på 0,43 Volt er sonden ødelagt. , evt varmeelementet i sonden virker ikke, HVORDAN SJEKKE DET?? Mål motstand mellom de to hvite kablene med sonden frakoblet(mål på sonden) Hvis kretsen er åpen er varmeelementet ødelagt, kast sonden og kjøp ny. Hvis det er motstand der, plugg inn kontakten igjen og mål spenning på de to hvite, der skal det være 13 volt eller noe. (12V pluss). Hvis det ikke er spenning, sjekk sikringen til Lambda (samme som ryggelys merkelig nok.....S:S:S) eller releet.
jensemann23 Skrevet August 7, 2008 Forfatter Skrevet August 7, 2008 dere må åpne bildene i nytt vindu og maksimere dem for at det skal bli leselig:)
Oxide Skrevet August 7, 2008 Skrevet August 7, 2008 Genial info. Takk, takk... Kanskje jeg får fikset tomgangen en gang for alle...
destroyy Skrevet August 7, 2008 Skrevet August 7, 2008 Feilen med m40 er jo m40 Enkleste måten å bli kvitt problemene er å bytte motor. hohohh
LordPalo Skrevet August 7, 2008 Skrevet August 7, 2008 Genialt at folk poster slikt. Stor takk til jensemann23
larssr Skrevet August 7, 2008 Skrevet August 7, 2008 Strålende! Dette blir nok til stor hjelp for mange
jensemann23 Skrevet August 12, 2008 Forfatter Skrevet August 12, 2008 bumper denne jeg i fall det er flere m40-er her ute:)
bassik Skrevet Februar 14, 2009 Skrevet Februar 14, 2009 muligheter for å få en kopi av den pdf fila du har på dette?
Sir Hofstad Skrevet Februar 14, 2009 Skrevet Februar 14, 2009 Har ligget ute på: http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=6 ... ske+linker Leeeenge. I tillegg har jeg lagt ut info på kontroll av veldig mye tidligere utenom. Men liker iniaskistativet
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå