lunde Skrevet August 7, 2008 Skrevet August 7, 2008 Har et lite problem med kardangen så vil bytte den ut med en nye enn...kikke rpå koed og ser di ligger rundt 1500 så kjøper likegodt en derfra, men lurte bare på et par ting! På min 320 er vell utvekslingen 3.45 ,men gjør det noe om den har stått på en touring eller sedan eller i det hele tatt enn 316,318, er det samme utveksling osv, kan jeg bruke det på min ? Og hva mener di med bred modell?
Fliid Skrevet August 7, 2008 Skrevet August 7, 2008 øhm, kardang mener du vel ikke(Dette er mellomaksel).. Differensial mener du tenker jeg (bagtøysklumper).. Utvekslingen varierer, dette står oppført. Smal model er den "lille" diffen og bred modell er den "store" diffen. Den store diffen er bredere enn den lille.. Den store diffen ble som regel levert på de mere motorsterke modellene som 325 og 328.. Nå som du skal bytte diff så kan du jo like godt velge utvekslingen du allerede har. Eller prøve på noe nytt. Om jeg tar helt feil, og du faktisk mener mellomaksel, ja, da har den ingen utveksling. 1:1 kan vi vel kalle det kanskje... hehe
lunde Skrevet August 7, 2008 Forfatter Skrevet August 7, 2008 mener klokka!(Differensial ) skal ha samme utveskling ,men men gjør det noe om den har stått på en touring eller sedan eller i det hele tatt enn 316,318, er det samme utveksling osv, kan jeg bruke det på min
Fliid Skrevet August 7, 2008 Skrevet August 7, 2008 Spiller ingen trille om den har stått på en motormessig svakere modell.
lunde Skrevet August 7, 2008 Forfatter Skrevet August 7, 2008 På koed er det er 320 diffrensial til touring,men står at det er brei type, går den på min?
Gunnar Skrevet August 7, 2008 Skrevet August 7, 2008 Utvekslingen på de forskjellige finner du ut i ETK - se "Online ETK" oppe til høyre. Du kan risikere at det er høyere utveksling på 316/318, og at du derfor får noe kortere gir. PS: Kardang er lik differensial der jeg kommer fra...
Fliid Skrevet August 7, 2008 Skrevet August 7, 2008 Gunnar; http://no.wikipedia.org/wiki/Kardang Skal man handle deler så holder det ikke vær gang og bruke ordet man kanskje er blitt dyttet inn med fra barndommen.. Den eldre garde er glupe, men kan ta feil de og.. Selvom du nok visste dette fra før ; ) Lunde: Gjelder forøvrig og finne ut hvilken utveksling du allerede har. delenr og utveksling mener jeg skal stå på diff.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå