ehrnst Skrevet August 8, 2008 Skrevet August 8, 2008 byttet toppakning på m20 turboen min, men etter å ha satt på topp, bolter etc igjen vil ikke bilen starte. Register er quadruppelsjekka og merkene ser bra ut. Etter en litt uheldig episode med bolten på veiva var jeg redd den kilen inni hadde gått slik at ikke svinghjulsdemper-merkene stemte med hva som faktisk var. Men når jeg hadde toppen av satte jeg motoren i O|T og verifiserte syl1 og 6 på topp. så hva kan jeg ha glemt? bilen har datasprut osv, men ingenting av dette ble rørt eller koblet fra i prosessen
325ixturbo Skrevet August 8, 2008 Skrevet August 8, 2008 du har ikke kommet borti lednigene til dysene? fort gjort! evt hva har du sjekket gnist bensin? plugger er di nye ? tenningsrekkefølge, har du noen form for tenning
Sir Hofstad Skrevet August 8, 2008 Skrevet August 8, 2008 Det jeg gjør for å starte m20 er å koble fra bensin (sikring el) for å starte. Hvis den ikke starter med en gang. Høres rart ut, men ville prøvd...
ehrnst Skrevet August 9, 2008 Forfatter Skrevet August 9, 2008 kommet borti dyserekka på hvilket hvis tenker du? det er gnist og plenty av fuel. tråkker jeg gassen i bånn slik at sprutet ikke kjører inn bensin for jeg noen fiffige stikkflammer ut av spjeldet(!) tenninga er ikke rørt, kjører med orginal fordeler på blokka og 60-2 svinghjulsdemper med VR-sensor. tenkte batteriet kunne være "kaputt" og tok batteriet fra en passat jeg kjører, fortsatt ingen forskjell. etter bilen kinner noen sek, og den får motstand akkurat som når den er på vei til å fyre kommer det bare et "klikk" akkurat som når du ikke har strøm i det hele tatt. i følge sprutet har jeg en cranking RPM på ca 250rpm, synes det var litt lite i forhold til tidligere, men mulig eg husker feil. bilen har vert lettstartet hele tiden jeg kan ikke ha bøyd en haug med ventiler da?, tror første gangen jeg prøvde å starte at det ikke var heeelt synkront i topp og bunn. skal sies at jeg fint kan dra rundt, og det er motstand når jeg drar rundt manuelt.
325ixturbo Skrevet August 9, 2008 Skrevet August 9, 2008 Du har ikke klemt sammen elektroden på pluggen når du satte fra deg toppen da?
325ixturbo Skrevet August 9, 2008 Skrevet August 9, 2008 kommet borti dyserekka på hvilket hvis tenker du?det er gnist og plenty av fuel. tråkker jeg gassen i bånn slik at sprutet ikke kjører inn bensin for jeg noen fiffige stikkflammer ut av spjeldet(!) tenninga er ikke rørt, kjører med orginal fordeler på blokka og 60-2 svinghjulsdemper med VR-sensor. tenkte batteriet kunne være "kaputt" og tok batteriet fra en passat jeg kjører, fortsatt ingen forskjell. etter bilen kinner noen sek, og den får motstand akkurat som når den er på vei til å fyre kommer det bare et "klikk" akkurat som når du ikke har strøm i det hele tatt. i følge sprutet har jeg en cranking RPM på ca 250rpm, synes det var litt lite i forhold til tidligere, men mulig eg husker feil. bilen har vert lettstartet hele tiden jeg kan ikke ha bøyd en haug med ventiler da?, tror første gangen jeg prøvde å starte at det ikke var heeelt synkront i topp og bunn. skal sies at jeg fint kan dra rundt, og det er motstand når jeg drar rundt manuelt. litt lite med 250 rpm ja, men ta en komp test angående ventiler da
ehrnst Skrevet August 9, 2008 Forfatter Skrevet August 9, 2008 har hatt alle pluggene ute. bare sorte og våte:P får få tak i noen komp-test utstyr. tok en logg av et startforsøk også. den sier eg har hatt maks rpm på 450, da burde det ha fyra for lenge siden. hva skal til for å bøye ventiler da? dreide motoren for hånd første gangen (da det muligens ikke var synkront) og merket ingen annen motstand enn kompen pr. runde. noen forteller meg at toppen står feil, men det er jo bare 360 grader på toppen og 720 i bunn, og alle merker stemmer.
325ixturbo Skrevet August 9, 2008 Skrevet August 9, 2008 hadde en bøyd ventil en gang etter topp bytte, merka det ikke når jeg sveiva rundt motoren, men den starta og gikk på 5 syl, så da var det å demontere igjen he he. man lærer så lenge man lever, tok det litt penere i senere tid
ehrnst Skrevet August 9, 2008 Forfatter Skrevet August 9, 2008 nettop, så den bør jo starte selv med bøyde ventiler, eller?
Sir Hofstad Skrevet August 9, 2008 Skrevet August 9, 2008 Hvis det ikke er tett på flere kan det være vanskelig å starte. Men ser det på komptesten.
ehrnst Skrevet August 9, 2008 Forfatter Skrevet August 9, 2008 jeg bare synes det er rart da jeg ikke kjente noe mer enn vanlig motstand, men jeg får få tak i noen med utstyr
Morty999 Skrevet August 9, 2008 Skrevet August 9, 2008 når den butter slik du forklarer så tyder det på for tidlig tenning.. da "butter" den slik osm att det ikke skulle være noe strøm igjen.
ehrnst Skrevet August 9, 2008 Forfatter Skrevet August 9, 2008 det kan jeg være enig med deg i, men hvorfor tenninga skal være off det er det som plager meg. tenningstidpunktet er jo ikke endret. har prøvet å får det strobet opp under kinning, men det gikk ikke å se noe
Morty999 Skrevet August 9, 2008 Skrevet August 9, 2008 du kan ha tatt ei tann feil på veiva.. da blir det fort slik.. du kan ha flere tenner på TDS
ehrnst Skrevet August 9, 2008 Forfatter Skrevet August 9, 2008 hmmm.....du sier det. får pelle av igjen da. har tatt av reima flere ganger tidligere og byttet pakning av forskjellige grunner, aldri hatt problemer, men får prøve å ta av reima en gang til samtidig som jeg tar av svinghulsdempern. ser litt mer hva som skjer på veiva da
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå