Gå til innhold

Ingen start etter toppakningsbytte

Anbefalte innlegg

Skrevet

byttet toppakning på m20 turboen min, men etter å ha satt på topp, bolter etc igjen vil ikke bilen starte.

Register er quadruppelsjekka og merkene ser bra ut.

Etter en litt uheldig episode med bolten på veiva var jeg redd den kilen inni hadde gått slik at ikke svinghjulsdemper-merkene stemte med hva som faktisk var. Men når jeg hadde toppen av satte jeg motoren i O|T og verifiserte syl1 og 6 på topp.

så hva kan jeg ha glemt?

bilen har datasprut osv, men ingenting av dette ble rørt eller koblet fra i prosessen

Skrevet

kommet borti dyserekka på hvilket hvis tenker du?

det er gnist og plenty av fuel.

tråkker jeg gassen i bånn slik at sprutet ikke kjører inn bensin for jeg noen fiffige stikkflammer ut av spjeldet(!)

tenninga er ikke rørt, kjører med orginal fordeler på blokka og 60-2 svinghjulsdemper med VR-sensor.

tenkte batteriet kunne være "kaputt" og tok batteriet fra en passat jeg kjører, fortsatt ingen forskjell. etter bilen kinner noen sek, og den får motstand akkurat som når den er på vei til å fyre kommer det bare et "klikk" akkurat som når du ikke har strøm i det hele tatt.

i følge sprutet har jeg en cranking RPM på ca 250rpm, synes det var litt lite i forhold til tidligere, men mulig eg husker feil. bilen har vert lettstartet hele tiden

jeg kan ikke ha bøyd en haug med ventiler da?, tror første gangen jeg prøvde å starte at det ikke var heeelt synkront i topp og bunn.

skal sies at jeg fint kan dra rundt, og det er motstand når jeg drar rundt manuelt.

Skrevet
kommet borti dyserekka på hvilket hvis tenker du?

det er gnist og plenty av fuel.

tråkker jeg gassen i bånn slik at sprutet ikke kjører inn bensin for jeg noen fiffige stikkflammer ut av spjeldet(!)

tenninga er ikke rørt, kjører med orginal fordeler på blokka og 60-2 svinghjulsdemper med VR-sensor.

tenkte batteriet kunne være "kaputt" og tok batteriet fra en passat jeg kjører, fortsatt ingen forskjell. etter bilen kinner noen sek, og den får motstand akkurat som når den er på vei til å fyre kommer det bare et "klikk" akkurat som når du ikke har strøm i det hele tatt.

i følge sprutet har jeg en cranking RPM på ca 250rpm, synes det var litt lite i forhold til tidligere, men mulig eg husker feil. bilen har vert lettstartet hele tiden

jeg kan ikke ha bøyd en haug med ventiler da?, tror første gangen jeg prøvde å starte at det ikke var heeelt synkront i topp og bunn.

skal sies at jeg fint kan dra rundt, og det er motstand når jeg drar rundt manuelt.

litt lite med 250 rpm ja, men ta en komp test angående ventiler da

Skrevet

har hatt alle pluggene ute. bare sorte og våte:P

får få tak i noen komp-test utstyr.

tok en logg av et startforsøk også. den sier eg har hatt maks rpm på 450, da burde det ha fyra for lenge siden.

hva skal til for å bøye ventiler da? dreide motoren for hånd første gangen (da det muligens ikke var synkront) og merket ingen annen motstand enn kompen pr. runde.

noen forteller meg at toppen står feil, men det er jo bare 360 grader på toppen og 720 i bunn, og alle merker stemmer.

Skrevet

hadde en bøyd ventil en gang etter topp bytte, merka det ikke når jeg sveiva rundt motoren, men den starta og gikk på 5 syl, så da var det å demontere igjen he he. man lærer så lenge man lever, tok det litt penere i senere tid :lol:

Skrevet

jeg bare synes det er rart da jeg ikke kjente noe mer enn vanlig motstand, men jeg får få tak i noen med utstyr

Skrevet

når den butter slik du forklarer så tyder det på for tidlig tenning.. da "butter" den slik osm att det ikke skulle være noe strøm igjen.

Skrevet

det kan jeg være enig med deg i, men hvorfor tenninga skal være off det er det som plager meg. tenningstidpunktet er jo ikke endret. har prøvet å får det strobet opp under kinning, men det gikk ikke å se noe

Skrevet

hmmm.....du sier det. får pelle av igjen da. har tatt av reima flere ganger tidligere og byttet pakning av forskjellige grunner, aldri hatt problemer, men får prøve å ta av reima en gang til samtidig som jeg tar av svinghulsdempern. ser litt mer hva som skjer på veiva da

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...