Gå til innhold

Ingen start etter toppakningsbytte

Anbefalte innlegg

Skrevet

fordi den kan være i tds når stemplet er på "vei opp" og på "vei ned.. om du skjønner så delvis.. er hvertfalls ånn når du kjenner med finga.. mellom blokk/stempel

Skrevet

Husk at stempelet er på topp to ganger i løpet av en syklus da..

Først når den komprimerer, også når den tømmer..

På min M50 gikk den i ventilene når jeg var på feil "slag".. Da turna den ikke rundt..

TDC er TDC, men stempelet er to ganger på topp..

Skrevet

har da vell ikke noe å si hviken gang stemplet er på topp? er det på toppen så er det på toppen.. det er kammen som må stå riktig..

Skrevet

Mulig det er TDC..

Men muligheten for å låse svinghjulet på M50 er KUN når motoren er riktig i TDC.. Er den på "feil" slag går ikke låsepinnen inn, og du får heller ikke turna motoren rundt (selverfart)

Skrevet
tråkker jeg gassen i bånn slik at sprutet ikke kjører inn bensin for jeg noen fiffige stikkflammer ut av spjeldet(!)

Peker fordelerrotoren på riktig sylinder? Høres ut som om den er 180 grader ute.

Skrevet

Og det vil vel si at du er på TDC på feil slagtakt?

Hjelper ikke om stempelet er på topp og eksosventilene akkurat er lukket, når du SKULLE vært på kompresjonsslaget og alle ventilene skulle være steng på vei opp?

I såfall står jo selvfølgelig fordeleren feil, for den tenner på en sylinder som er tom for luft og bensin.. Den tenner da på 6 istedet for 1..

Correct me if I'm wrong, men har nå alltid sagt at det der ikke er bare bare å ha stempelet på topp?

Skrevet

det er nå bare att står stemplet på topp så gjør det jo det!

det er toppen som hatr innvirkning på ventiler.. dvs DEN MÅ stå riktig..

her er det vell også datasprut så han har vell ikek fordeler? eller?

Skrevet

er ikke sikker men mener han kjører ms og med fordeler, tror nok at kammen og veiva er riktig, heller mot en skadet innsugsventil, som gjør at det skyter mot filteret, har du tatt komp test ehrnst?

Skrevet

nå fyra bilen igjen gitt.

hva skal man si. sjekket toppen at den var riktig. men etter å ha sjekket litt fram og tilbake og knotet med registerreima en stund er jeg faktisk ikke sikker på om den var 180grader off eller ikke.

motoren startet uansett ikke når jeg satt det riktig. hehe.

det som skjedde da, var at blokka mest sansynlig var noen få mm off tidligere når bilen fungerte, men nå var registeret spot on og dette resulterte i at gnisten i fordelern slo over til feil tårn iom den sto litt feil, så når syl 1 var på komp.slaget så fyra den på en annen syl som ikke var i komp.slaget.

fikk selvfølgelig ikke testa noe da jeg måtte stikke fra verksted

takk for hjelp alle mann og takk til karlo som er flink til å sjekke det letteste først.

tydeligvis ikke lurt å hastejobbe kl 12 om natta. hehe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...