tribal167 Skrevet August 8, 2008 Skrevet August 8, 2008 Jeg har en E36 325i som sperra kommer på 5000, dette er veldig irriterende. Noen som vet hvorfor og evt. hvordan jeg kan fjerne den?? Uten å chippe den. Har også 320i, å den sperrer på 6500..
tribal167 Skrevet August 8, 2008 Forfatter Skrevet August 8, 2008 Å det betyr? Den går helt fint, ingenting å klage på unntatt den sperra vil hvertfall dra den til seks da..
kim@etnorgeikrig.com Skrevet August 8, 2008 Skrevet August 8, 2008 De står ikke et instrument i fra en firer der da?
tribal167 Skrevet August 8, 2008 Forfatter Skrevet August 8, 2008 nei, det er 320 bil, med 325 motor..
tribal167 Skrevet August 8, 2008 Forfatter Skrevet August 8, 2008 nei, det er 320 bil, med 325 motor.. Dessuten hører jeg god forskjell på 5000 og 6500 på 6ère..
Hoem Skrevet August 8, 2008 Skrevet August 8, 2008 Nødmodus på mercedes gjør at bilen sperrer lavere, på bmw er jeg ikke sikker, kanskje samme greia ?
Richard E34 Skrevet August 8, 2008 Skrevet August 8, 2008 Men hvis det er en 325 i et 320. Så må du bytte den vite dingsen bak på instrumentpanelet. Husker ikke hva den heter men du finner den garantert. Det er den som justerer turtallet. Måtte det på min gamle når jeg bytta fra auto til manuell sikkert noe av samme greia.
-Anders- Skrevet August 8, 2008 Skrevet August 8, 2008 Carlhaakon her inne hadde samme case. Søk opp noen teknisk tråder fra han og jeg vil tro du finner svaret.
carlhaakon Skrevet August 9, 2008 Skrevet August 9, 2008 ser ut til at vi har samme problemet her ja. grunnen til at bilen din sperrer er at den går i nødmodus. jeg har kjørt diagnose på min og da får jeg slettet den feilkoden som gjør at den sperrer. da fikk jeg dratt bilen ut til 6,5 på 1 og andre, men når jeg girer til 3 og drar den ut kom problemet mitt igjen. så bilen min skal snart til et verksted som skal kikke på dette. skal nok ikke vere noe problem og få fikset dette, men da må du få kjørt en diagnose på bilen. er din så den stopper når den er kald på tomgang også?
tribal167 Skrevet August 9, 2008 Forfatter Skrevet August 9, 2008 ser ut til at vi har samme problemet her ja. grunnen til at bilen din sperrer er at den går i nødmodus. jeg har kjørt diagnose på min og da får jeg slettet den feilkoden som gjør at den sperrer. da fikk jeg dratt bilen ut til 6,5 på 1 og andre, men når jeg girer til 3 og drar den ut kom problemet mitt igjen. så bilen min skal snart til et verksted som skal kikke på dette. skal nok ikke vere noe problem og få fikset dette, men da må du få kjørt en diagnose på bilen. er din så den stopper når den er kald på tomgang også? Jeg har hørt at du har det samme problemet, så jeg fikk søkt litt i trådene dine. Men bilen min ligger på konstant tomgang uansett om den er kald eller varm den.. Og den sperrer på 5000, uansett hvem gir jeg kjører i. Men vet du hvorfor den går i nødmodus da? Den er jo helt strøken å kjøre vanlig med, eneste er den dumme sperra
carlhaakon Skrevet August 9, 2008 Skrevet August 9, 2008 ser ut til at vi har samme problemet her ja. grunnen til at bilen din sperrer er at den går i nødmodus. jeg har kjørt diagnose på min og da får jeg slettet den feilkoden som gjør at den sperrer. da fikk jeg dratt bilen ut til 6,5 på 1 og andre, men når jeg girer til 3 og drar den ut kom problemet mitt igjen. så bilen min skal snart til et verksted som skal kikke på dette. skal nok ikke vere noe problem og få fikset dette, men da må du få kjørt en diagnose på bilen. er din så den stopper når den er kald på tomgang også? Jeg har hørt at du har det samme problemet, så jeg fikk søkt litt i trådene dine. Men bilen min ligger på konstant tomgang uansett om den er kald eller varm den.. Og den sperrer på 5000, uansett hvem gir jeg kjører i. Men vet du hvorfor den går i nødmodus da? Den er jo helt strøken å kjøre vanlig med, eneste er den dumme sperra okei da er det nok noe tumgangs regulator som også tuller på min jeg sletta feilkoden på min og da fikk jeg den til og sperre helt til 6,5 men når feilkoden kom igjen sperrer den på 5 som din. hvorfor den går i nødmodus vet jeg desverre ikke enda, skal ha bilen hos noen som skal kjøre diagnose med litt bedre utstyr en det jeg har brukt så da tipper jeg det er en sensor av noe slag som sitter og tuller. men skal gi deg bedskje så fort jeg finner ut noe mer. så får du gjøre det samme tror også jeg la ut et bilde her av feilkoden jeg fikk opp så da får du kikke litt på den
tribal167 Skrevet August 9, 2008 Forfatter Skrevet August 9, 2008 Okei, ja jeg får ta en diagnose på min også å se om jeg får opp samme feilmelding som deg. Takker for gode svar! Jeg kontakter deg hvis jeg finner ut av feilen!
carlhaakon Skrevet August 9, 2008 Skrevet August 9, 2008 det er bra greit når det er fler som har samme problemet får da er det støre sjangs får og få løst det
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå