Laastad Skrevet August 9, 2008 Skrevet August 9, 2008 Har en 318i med m40 motor som ikke vill.... Saken er den, at motoren starter å går helt fint som den skall når den er kald men, når jeg har kjørt med den i ca 20 - 60 min stopper den bare, helt uten noe forvarsel. Når jag prøver å starte den på nytt etter den har stoppet 1 gang, starter den men får ikke opp turtall( blir bare stående å halte for halv maskin til den stopper 1 -2 min etterpå ). Når jeg da prøver å starte på nytt er det helt dødt, ikke noe somhelst liv. Har siden dette problemet oppstod byttet plugger , bensinpumpe å pumperelee uten at det gjorde noen forskjell. Som jeg fikk beskjed av mitt lokale BMW verksted. Er det noen som har hvert ute for noe slikt, eller vet hva som kan være grunnen til dette? Desperat etter tips. På forrhånd takk Mvh Laastad
325ixturbo Skrevet August 9, 2008 Skrevet August 9, 2008 vanntemp føler da? mulig den er kaputt har ledningsbrudd, slik at den starter og går mens den er kald for så å surne drukne i bensin, bruker den mye bensin?
Laastad Skrevet August 9, 2008 Forfatter Skrevet August 9, 2008 Får tempratur på motor,ser ikke ut til være noe feil med tempraturen. Bruker eller ikke noe mer bensin enn vanlig.
Oxide Skrevet August 9, 2008 Skrevet August 9, 2008 Sjekket pluggene? De kan fortelle deg litt... er de fuktige? lukter bensin? svarte av sot? får du skikkelig gnist hver gang? Ellers kan du jo sjekke kontaktene til bensinpumpa... siden du ikke får turtall ved den andre starten! Dårlig kontakt i coilen kanskje?! Kan være så mye rart... + at det er m40
Sir Hofstad Skrevet August 9, 2008 Skrevet August 9, 2008 Får tempratur på motor,ser ikke ut til være noe feil med tempraturen. Bruker eller ikke noe mer bensin enn vanlig. Sitter egen føler for kjøletemp på blokka som forteller motorstyring hva motortemp er. Sjekket 02-sensor?
LordPalo Skrevet August 10, 2008 Skrevet August 10, 2008 Man kan måle motstanden på den tempføleren på blokka når bilen har normal arbeidstemp (80 grader). Da skal verdien være 300-380 ohm. Men siden det virker som om bilen ikke får arbeidstemp før den kutter, så kan du måle motstanden fordi. Her er noen andre verdier du da kan måle: Ved 0 grader skal motstand være 6kohm ( 6000ohm ) Ved 10 grader 3500ohm Ved 20 grader 2500ohm Ved 40 grader 1200ohm Ved 60 grader 600ohm
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå