Oddey Skrevet August 9, 2008 Skrevet August 9, 2008 Lurte på om noen viste om det var stor jobb å bytte motoren på en 325 til m3 motor, har hørt at det skal være ganske lettvint på 325 å gjøre dette, hva må evnt byttes?
Fixfax Skrevet August 9, 2008 Skrevet August 9, 2008 kansje du skal deginere ossen m3 maskin du skal ha og hvordan karrosori du har? og bt jeg har ikke peiling
Oddey Skrevet August 9, 2008 Forfatter Skrevet August 9, 2008 oi da, det glemte jeg helt, er E36 det er snakk om, er 3.0L det er snakk om
Turbo-Tommy Skrevet August 9, 2008 Skrevet August 9, 2008 M3 3.0 er vel bygd ut ifra en M50 motor, så den passer nok ganske godt nedi der. Vet dog ikke hvordan det er med ledningsnett osv, men alt annet passer vel stort sett rett over.
Kentan-racing.com Skrevet August 9, 2008 Skrevet August 9, 2008 bare og løfte ut den gammle møkka! og sette inn den nye! alt er bolt on.. skjønt eksosen til m3 passer ikke mot 325 eksos.. ellers passer vel alt over.. men bytter du til m3 speedometer må du dra opp ny kabel fra motoren eller den store kontakten i motor rommet til spedoo til olje temp måler.. for min del var igrunn alt plug and play den gang jeg byttet.. 325 mellom akselen tåler å en del grise juling.. kjører med en på m3n nå og eneste jeg har herpet gang på gang hittil er den forbanna hardy gummi koblingen.. men skal du først begynne og bygge om så start med bremser.. kræsjer du dritten og blir tatt med for små bremser og ikke godkjent bil så burde du vel håpe du stryke med selv..
Oddey Skrevet August 10, 2008 Forfatter Skrevet August 10, 2008 Gjelder det det samme med 3.2 litern da?, kom over motor, gir og ledningsnett ganske rimelig fra en svenske så sitter å vurderer om jeg skal ta en tur over grensa, det var riktignok en 3.2 liter
Kentan-racing.com Skrevet August 11, 2008 Skrevet August 11, 2008 Går IKKE med biler med start sperre.. det glemte e i forrigie innlegget mitt.. har en 95 modells motor i min men jeg skiftet ut hjerna med en fra en 93.. da går det.. men alle 3.2 har start sperre.. og da må du bytte kabel nett.. for da må du ha med tenningslås og en slags ring rundt den.. tennings nøkkel.. hjernen.. og en slags start sperre boks.. Skal visst nok være muli og omgå denne sperra.. men jeg aner ikke åssen.. Ring Helge Vik.. var han som fortalte meg at det gikk.. tør jeg spørre hva denne fornuftige prisen på 3.2 litern var?
Oddey Skrevet August 12, 2008 Forfatter Skrevet August 12, 2008 Hm, typisk at jeg har start sperre da, men bare ettermontert mener jeg, noe som skulle være lett å fjerne etter hva jeg har hørt. Hm, skulle få komplett m3 inredning, 3.2 liter motor, ledningsnett og girkasse for 25 000 svenkse , noe som blir litt over 21 000 norske, men han solgte inredningen før jeg rakk å handle så diskuterer en ny pris nå .
LianLi Skrevet August 12, 2008 Skrevet August 12, 2008 Som jeg forstår det så er ikke denne startpserra så mye problem lengre. Jeg skal selv til emm-sport i trondheim denne uka og får fjerna startsperra på min 328i hjerne. De laster enkelt og greit inn ny software så man ikke trenger signal fra EWSII boksen lengre. Går ut i fra at det er mulig på 3.2L M3en også.
Kentan-racing.com Skrevet August 14, 2008 Skrevet August 14, 2008 ser nå at brukeren j.hofstad tilbyr omprogramering.. men tror dette er begrenset til visse typer hjerner.. men uansett.. 25000? løp å kjøp! får du ikke start så setter du bare datasprut på driten! å ang. den start sperren du har.. visst det er en slik med en diode i midt konsollen som du trykker en nøkkel nedi så er det ingen problemer og få den vekk.. men så lenge den funker kan den få være i fred.. trodde det var den som slo inn nødblinken på bilen min så e har klippet ut hele dritten og sett sammen de ledningene som skal være sammen.. men nødblinken kommer å går enda. så tydlivis noe el feil.. arg.. hater elektronikk jeg ikke har bygget selv..
jensemann23 Skrevet August 14, 2008 Skrevet August 14, 2008 alle E36 opp til 325 har lik mellomaksel, bare lengden på den bakeste delen som er ulik. Så den fremste halvdelen på 316 er lik som på 325. Men M3 er vel større, vet ikke sikkert
Dirty Skrevet August 14, 2008 Skrevet August 14, 2008 Startsperra kan lett koblet ut vis du vet hva du gjør. ellers må du bare få tak i en tenningsmodul som hører til ecu'n
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå