Gå til innhold

e46 318 99mod. ryker etter spinning

silver
 Share

Anbefalte innlegg

her en dagen befant jeg meg mitt ute på en grus fotball bane, og bestemte meg for å slå "ASC-en" av. tok meg noen runder rundt og rundt og rundt:P

når lampa for lavt oljetrykk begynnte å lyse bestemte jeg meg får å stoppe å ta en titt, det lukta brent i en mils omkrets å det var ikke dekkene.

tok en titt under bilen å ser forferdelige mengder røyk komme ut fra bilen midt under ca. ved lamda-sonden (tror jaffal det er lamda)

bilen har varslet lavt olje-trykk 3-4uker tideligere, da fullte jeg 1liter på (til maks på peilepinnen) nå er den øyeblikk nede på min. åkra bil har fyllt på opel motorolje: 5w-30 (GM-LL-A/B-025) og har neste olje-skift om 11200km..

lurer på om oljeforbruk i det hele tatt kan høre sammen med spinning, bilen mister olje på vanelig kjøring også men trolig mer v/ spinnging

holder jevnt ca 3500-5000 omdr. når jeg spinner

hva er galt? noen idèer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke plaget me litt dårlig clutch og vel? kan jo være at tetningen på veiven er kaputt.. men da burde du se at det drypper olje fra delingen på kassen.. SKAL IKKE ryke ved lambda sondene.. men visst tetningen er gåen er det mulig det kommer olje ned på eksosen da vil du får røyk.. da bør du og være obs på at kommer olja på clutchen så får du gammling syndrom på cluchn snart.. har hatt en 320 motor der tetningen begynte og lekke en del.. gikk fint ved meget roli kjøring med straks bilen ble litt pisket så begynte den å lekke mere.. sjekk opp detta du.. :)

KEnt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...