bernhell Skrevet August 10, 2008 Share Skrevet August 10, 2008 Har lett litt rundt i forumet her, men kan ikke finne lignende symptomer som jeg har på bilen. Hver gang jeg starter bilen nå for tiden, på kald motor, så fusker den ved lett gasspådrag...Eller ikke helt fusker, men går opp og ned på turtallet på en måte. Den oppfører seg helt normalt hvis eg gir litt mer gass. Ellers er det ingen problemer, når motoren har blitt varm. I vinter var det bare av og til den oppførte seg sånn, men nå i det siste synes jeg det er hver gang jeg kaldstarter den. Noen som vet hva som kan være problemet? Er en 2000 mod 523 IA forresten. Gått 139k nå. Hadde oljeservice og skiftet en luftbelg på innsuget tidligere i sommer, uten at det har hjelpt på noe merkverdig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stianosthus Skrevet August 10, 2008 Share Skrevet August 10, 2008 Har det samme på min 328i med dobbel vanos(M52TU) Hvis bilen står på tomgang på kald motor så "dipper" turtallet liksom litt, for så å hente seg inn igjen. Ved kjøring med gjevnt pådrag så lugger det liksom litt. Fenomenet varer bare i 1-2 min og kun når det er litt kaldt i været. Tidligere tråd om dette her på bimmers: http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=5 ... sc&start=0 Dette har også blitt mye diskutert på http://www.e46fanatics.com/ og omtalt som "cold weather problem" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bernhell Skrevet August 10, 2008 Forfatter Share Skrevet August 10, 2008 okeiokei. takker. hva menes med TU bak motorbetegnelsen da? Har ikke sett det før. Har bare sett M52b25 egentli... Min går fint på tomgang, men med en gang jeg gir litt gasspådrag så lugger den en stund, uavhengig av temperatur ute... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stianosthus Skrevet August 10, 2008 Share Skrevet August 10, 2008 TU står for "teknical Upgrade", kom vel på M52 rundt 2000 tror jeg. M52TU: M52: På M52 kan du se helt fremme på motoren at den stikker ut litt på ene siden. Men som sagt så er dette problemet kun i oppvarmingsfasen, så det er nok noe annet på på din motor. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bernhell Skrevet August 10, 2008 Forfatter Share Skrevet August 10, 2008 Takker. Utifra disse bildene så har ikke jeg TU da iallefall. Mitt motorrom ser ut som det på det nederste bildet. Får ta meg en ringerunde å forhøre meg. Blir som regel et større problem ut av et lite problem etter som tiden går... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jojr Skrevet August 10, 2008 Share Skrevet August 10, 2008 Jeg har hatt litt samme symtomer ved gasspådrag at den går opp i turtall synker litt og går videre oppover. Jeg byttet lambdasonder og det hjalp. Du vet sikkert mer en meg om dette men, bare tenkte jeg kunne nevne det:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå