Gå til innhold

Tips til anlegg e36


Anbefalte innlegg

Hei

Noen som har noen tips til høyttalere som spiller bra?! Skal ha det i en e36 sedan. Det jeg er ute etter er noen fronthøyttalere.. 5,25", og et par 6x9" til hattehylla, og en forsterker som kan drive dette bra.

Lurer også på hvordan det skal kobles opp? Tenkte å legge alt av kabler opp på nytt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ta ein kikk her: www.autobilstereo.no

Kva slags prisklasse hadde du tenkt deg? det hadde kanskje vore greit å høyrt litt på forskjellige høgtalertyper slik at du finner ut kva du liker. Det er mange gode merker, men dei har nok litt forskjellig lyd. Det er lurt å velge same høgtalermerke framme og bak. Når det gjelder oppkobling skal eg nok klare å hjelpa deg. Er det alt du trenger hjelp til? Gidder ikkje å skrive det no, men du skal nok få fagligt hjelp før du skal koble opp! (er her inne ofte, eg kan skriva litt imåro)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ta ein kikk her: www.autobilstereo.no

Kva slags prisklasse hadde du tenkt deg? det hadde kanskje vore greit å høyrt litt på forskjellige høgtalertyper slik at du finner ut kva du liker. Det er mange gode merker, men dei har nok litt forskjellig lyd. Det er lurt å velge same høgtalermerke framme og bak. Når det gjelder oppkobling skal eg nok klare å hjelpa deg. Er det alt du trenger hjelp til? Gidder ikkje å skrive det no, men du skal nok få fagligt hjelp før du skal koble opp! (er her inne ofte, eg kan skriva litt imåro)

Hadde vel tenkt rundt 5000,- en plass.. Hvis man kan få noe brukende til den prisen.. Er ikke helt sikker nei, på hvordan jeg skal koble det opp.. Nå er vel høyttalerne rett i spilleren, men den klarer ikke gi nok strøm hvertfall. Vrir jeg opp litt så bare kutter det, og blinker i lysene og sånn.. Så lurer på hvordan jeg legger kabler og sånt, for å koble høyttalerne til forsterkeren, og kobler den til spilleren liksom! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitti å kikket litt nå. Hva tror folk om dette da?

Pioneer TS-A1303i

http://www.bilradiospes.no/m/shop/?prod ... id=&vn=736

JBL T696 Special Edition

http://www.bilradiospes.no/m/shop/?prod ... id=&vn=736

Det var det jeg tenkte på av høyttalere.. Men usikker på hvordan forsterker jeg trenger til det.. Trenger vel ikke noe syke greier kanskje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kommer litt info om tilkobling av bilstereo. Først må du koble vekk strømmen! Eg tar vekk minusen på batteriet ved all bilstereokobling. So før du kobler til att minusen må du sjekke og dobbelsjekke at alt er rett. (kan spare deg for mykje tull og øydelagte forsterkere/spillere/høgtalere)

Spilleren trenger strøm ifra batteri (med 10a sikring) Dette er den gule ledningen. Svart skal til jord. Legg opp nye ledninger til disse. Originalt er det som oftest for tynne ledninger. Skal du ha forsterker bør disse byttes!!

Rød ledning skal til tenning. Denne skrur på spiller og trenger ikkje å væra tjukk. (går ikkje mykje strøm i denne)

Da har alle (3) ledningene som skal til spiller. her kommer dei som skal ut ifra spiller og til forsterker: Signalkabel. 1,2 eller 3 (par) Sia du berre har 1 utgang, tar du ein signalkabel. (har spilleren fleire utganger enn du bruker, kan det væra lurt å legge opp fleire signalledninger til tilfelle oppgraderinger av anlegget seinare. (trenger ikkje å demontere interiøret fleire ganger)

Har du færre utganger på spiller som forsterkeren trenger som innganger, må du kjøpe sånne: www.bilradiospes.no/m/shop/?produkt=507 ... id=&vn=736

So har du remote som skal skru på forsterker(ene) Den er blå/kvit. Merk at viss du har fleire enn 2 forsterker, skal du bruke relè! Denne utgangen klarer vanligvis ikkje å drive meir enn 2 forsterkere.

So har du inngangene på forsterkeren(e). Har allerede tatt for oss remote og signalledningene. Forsterkeren trenger også strøm. 12v som tas ifra batteriet. (med sikring) Og jording på eit solidt punkt. (f.eks. beltefeste) Desse kablene må nok væra litt tjukke. Kan med fordel overdimensjoneres itillfelle seinare oppgraderinger. (slipper å demontera interiøret) So har me utgangene på forsterkeren(e) Det er til høgtalerene. Her er det viktigt å koble pluss og minus på rett plass. Forsterkeren(e) kan og ha signalutgang som du kan dra til ein annen forsterker.

Er det meir du lurer på er det berre å spørja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...