Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Bruker man pianotråd sammen med MLS Pakning eller gjør man dette for å kunne bruke org. toppakning?

man kjører enten MLS, eller O-ring og orginal pakning.

sporene freses selvsagt, resten tilpasses for hånd. rustfri 1mm låsestreng blir brukt.

pyramide ringer: da bruker man en MODIFISERT orginal pakning, ringen presser direkte opp mot toppen, og ikke på pakningen som ved o-ringing.

når slike "drastiske" løsninger må til for å holde tett er jo et spørsmål om hvor mye man skal dra ut, og hvordan resten er satt opp og fungerer.

Skrevet
Bruker man pianotråd sammen med MLS Pakning eller gjør man dette for å kunne bruke org. toppakning?

man kjører enten MLS, eller O-ring og orginal pakning.

sporene freses selvsagt, resten tilpasses for hånd. rustfri 1mm låsestreng blir brukt.

pyramide ringer: da bruker man en MODIFISERT orginal pakning, ringen presser direkte opp mot toppen, og ikke på pakningen som ved o-ringing.

når slike "drastiske" løsninger må til for å holde tett er jo et spørsmål om hvor mye man skal dra ut, og hvordan resten er satt opp og fungerer.

Her fikk jeg vite det jeg lurte på, takk for svar.

Skrevet

mls er prøving og evnt. feiling.

Min holdt ikke tett at all. Dritten var jo at den var custom made til b23 og kosta mer en o-ringing

Til opplysning kan man også legge pianotråd i toppen, men tråden vil etterhvert grave seg inn iom det er alu

Skrevet

Dukket opp noen flere spørsmål her :)

Viss vi tar utgangspunkt i motoren til Driftking og sier vi skal kjøre på rundt 1.3 i ladetrykk ville dere anbefalt pianotråd istedenfor MLS.

Har lest litt på andre forum at folk har brukt en eller annen type lim til MLS og at det funker fint, men viss pianotråd er billigere så er jo det en fin ting spesielt viss må ha av toppen seinere av en eller annen grunn.

MLS pakningene er jo ikke akurat billig.

Skrevet

jeg ville uansett brukt O-ringing istedet for MLS! MLS krever meget fin overflate av både topp og blokk for å bli tett,dvs planing av begge deler. bare det koster penger.

mange limer MLS med loctite 3020. uansett er dette en dyrere løsning enn o-ringing.

i regnestykket må man også ta med ARP bolter til 2000kr ++ som er viktig for at dette skal holde.

jeg kjører for øvrig mye mer enn 0.5bar uten hverken MLS eller O-ring

Skrevet

Jeg kjører 0.9bar peak med MLS. Det har holdt i snart 1 år nå.

Er bare å gjøre det skikkelig når man først skal gjøre det.

Er ikke rart det får dårlig rykte når det finns så mange snømenn som skal fikle med det, og ikke har peil.

Snakk med a-dekk her på forumet, han har satt sammen mange motorer med MLS

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...