e30 tic Skrevet September 12, 2008 Skrevet September 12, 2008 Bruker man pianotråd sammen med MLS Pakning eller gjør man dette for å kunne bruke org. toppakning? man kjører enten MLS, eller O-ring og orginal pakning. sporene freses selvsagt, resten tilpasses for hånd. rustfri 1mm låsestreng blir brukt. pyramide ringer: da bruker man en MODIFISERT orginal pakning, ringen presser direkte opp mot toppen, og ikke på pakningen som ved o-ringing. når slike "drastiske" løsninger må til for å holde tett er jo et spørsmål om hvor mye man skal dra ut, og hvordan resten er satt opp og fungerer.
Lex-Talionis Skrevet September 12, 2008 Skrevet September 12, 2008 Tror du toppen min vil holde seg tett med MLS pakning? Trykk runt 1.3 og rundt 350-450 hk..?
Lex-Talionis Skrevet September 12, 2008 Skrevet September 12, 2008 komp er 8:1 om jeg ikke husker helt feil
GT500 Skrevet September 12, 2008 Skrevet September 12, 2008 Bruker man pianotråd sammen med MLS Pakning eller gjør man dette for å kunne bruke org. toppakning? man kjører enten MLS, eller O-ring og orginal pakning. sporene freses selvsagt, resten tilpasses for hånd. rustfri 1mm låsestreng blir brukt. pyramide ringer: da bruker man en MODIFISERT orginal pakning, ringen presser direkte opp mot toppen, og ikke på pakningen som ved o-ringing. når slike "drastiske" løsninger må til for å holde tett er jo et spørsmål om hvor mye man skal dra ut, og hvordan resten er satt opp og fungerer. Her fikk jeg vite det jeg lurte på, takk for svar.
ehrnst Skrevet September 12, 2008 Skrevet September 12, 2008 mls er prøving og evnt. feiling. Min holdt ikke tett at all. Dritten var jo at den var custom made til b23 og kosta mer en o-ringing Til opplysning kan man også legge pianotråd i toppen, men tråden vil etterhvert grave seg inn iom det er alu
GT500 Skrevet September 12, 2008 Skrevet September 12, 2008 Dukket opp noen flere spørsmål her Viss vi tar utgangspunkt i motoren til Driftking og sier vi skal kjøre på rundt 1.3 i ladetrykk ville dere anbefalt pianotråd istedenfor MLS. Har lest litt på andre forum at folk har brukt en eller annen type lim til MLS og at det funker fint, men viss pianotråd er billigere så er jo det en fin ting spesielt viss må ha av toppen seinere av en eller annen grunn. MLS pakningene er jo ikke akurat billig.
Lex-Talionis Skrevet September 12, 2008 Skrevet September 12, 2008 men MLS pakningen kan vel brukes opp igjen? hvis man limer den med locktite.
e30 tic Skrevet September 12, 2008 Skrevet September 12, 2008 jeg ville uansett brukt O-ringing istedet for MLS! MLS krever meget fin overflate av både topp og blokk for å bli tett,dvs planing av begge deler. bare det koster penger. mange limer MLS med loctite 3020. uansett er dette en dyrere løsning enn o-ringing. i regnestykket må man også ta med ARP bolter til 2000kr ++ som er viktig for at dette skal holde. jeg kjører for øvrig mye mer enn 0.5bar uten hverken MLS eller O-ring
Lex-Talionis Skrevet September 12, 2008 Skrevet September 12, 2008 Okei men jeg har MLS på min, og både topp og blokk er plana. og har arb bolter.. Så lurer på om det greiene der tåler noe power.
OLEZZ Skrevet September 12, 2008 Skrevet September 12, 2008 Jeg kjører 0.9bar peak med MLS. Det har holdt i snart 1 år nå. Er bare å gjøre det skikkelig når man først skal gjøre det. Er ikke rart det får dårlig rykte når det finns så mange snømenn som skal fikle med det, og ikke har peil. Snakk med a-dekk her på forumet, han har satt sammen mange motorer med MLS
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå