Gå til innhold

Stereo i E36 touring


 Share

Anbefalte innlegg

Hei!

Som dere sikkert skjønner, fra overskriften, lurer jeg litt på hva jeg burde gjøre for å få mest mulig bra lyd. Med det mener jeg ren og detaljert lyd, ikke mest mulig bass og rånedunk etc. Det bør også være en fylde og gjerne litt mørk klang i høytalerene :) Tenker at alt kan bli bedre om man tar utgangspunkt i det som sitter i bilen orginalt. Har vært inne på merker som SEAS, Focal, Pioneer, Hertz o.l. men grunnet mangel på lytting håper jeg noen her på forumet kan hjelpe meg litt til å finne frem til de høytalerene som burde passe meg! :)

Budsjettet ligger på rundt 7000kr samlet med forsterker, delefilter og det som skal til for å få et komplett anlegg.

Angående høytalerene i taket bak, hvor store er de? Her om dagen prøvde jeg å få av grillene, men fant ikke ut av det i fare for å rive av hele taket... Noen som har et triks for å få de av, gjerne med bilder eller tegning ;)

Takker så mye for hjelp!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags bil det er står i overskriften. Med mindre jeg har misforstått om det er noe annet du mener? Det sitter en Sony CDX-DAB6650, er denne noe tess? Med tanke på at jeg bare bruker cd og ikke radio for eks? Har sjekka speksa på den, og det står at den har en 1-bit D/A konverter? Er vel ikke like bra som en 24-bits?

Takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originalspiller har ikkje utgang til forsterker, so der måtte du hatt ein overgang ifra bakhøgtalerene. (grunnen til at eg spurde om spiller) Spilleren din er nok sikkert heilt grei den. Las her inne om at det var klips nær bakrutene (virker som du må ta av litt av taket for å komme til bakhøgtalerene) So du vil ha ein 4-kanals forsterker, 2-vegs komponentsett framme og koaksialhøgtalere bak (der alle høgtalerene passer inn i originaluttaket) For ca 7000,- skal du nok få ganske bra lyd. Har ikkje høyrt på dei forskjellige høgtalere du skriver om, so eg har ikkje noke tips der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, skjønner skjønner :) Jeg leste også om de klipsene nær vinduene. Jeg fant og løsnet de men ville ikke ta i i fare for at hele taket skulle følge med, hehe.. Kan være at man må løsne litt på taket for å gjøre noe med det. Får stusse litt mer på det fremover.

Tenkte også på noe av det du nevnte med 4-kanals osv. Vet bare at de forskjellige merkene har noe forskjellig klangsignatur, om man merker store forskjeller i bilen slik som hjemme vet ikke jeg.. Vil vel tro det er noe forskjell..

Takk for hjelpen todleif!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå til bilstereo-spesialtiste(eller en annen butikk som spesialiserer seg på bilstereo). Forklar hvor masse du har tengt og bruke, og hva du er ute etter. Så tar du di med i bilen din for å vise hvor stor plass det er til høytalere og hva som allerede er der av høytalere så setter di opp ein fin pakke til deg.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har jeg akkurat gjort nå ;) Tror jeg fant ut omtrent det som passet meg, virker som det står mellom Pioneer eller Focal.. Noen som har noen innvendinger, begge er vel ganske gode!?

Takker for hjelp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...