Gå til innhold

Bensinlekkasje ved fuel-rail/dyse E36 M50B25 - BILDER

Anbefalte innlegg

Skrevet

Merka plutselig en voldsom bensinstank under kjøring, så stoppa bilen, "poppa hood´n", så ser jeg at det spruter bensin fra dyse nummer 1. Frem med verktøykoffert, demonterte dekselet og dette er hva jeg så.

o0gvkb95yo4jjx62zh12.jpg

Bildet er litt dårlig men dere ser sikkert hva som har skjedd.

O-ringen som tetter mellom dysegalleriet og selve dysen står skjevt, og bensin spruter når det er bensintrykk. O-ringen ser ikke morken eller slitt ut, og alle andre dyser er potte tett. Prata med forrige eier, og han nevte at det samme hadde skjedd for ca 1 år siden, da ble O-ringen bytta av et MB-verksted her i byen.

Feilen er lett å fixe, er bare å løsne på dysegalleriet og dytte O-ringen på plass, men er litt scary med en bensinlekkasje som kommer tilbake etter litt kjøring (har skjedd 2 ganger med meg i løpet av 2 uker). Bør jeg bestille ny O-ring å få denne bytta, eller kan det evt være dysegalleri som er skevt på en måte??

Skrevet

Oringen koster hele 40 kr (Hos bmw), så kan være like greit å bytte først som sist. Kan også skaffe hos wurth, den lokale jernvare handelen osv. (Koster mindre..)

Ville ikke kjørt så veldig langt med bilen. Ikke den beste plassen å få bensinlekkasje.. (Håper du har brannforsikring)

Skrevet

Den låseklipsen som står på dysa står feil vei. Den er der for å låse dysa fast til fuelrailen, sånn at netopp dette ikke skal skje.

Skal være UMULIG for O-ringen å gli ut av fuelrailen sånn som har skjedd her.

Når jeg var i oppstartfasen nå for litt siden med turboprosjektet mitt, hadde jeg over 7 bars bensintrykk, dobbelt så mye som originalt, da fikk jeg en lekasje bak ved bensinfilteret, men ikke på fuelrailen :wink:

Skrevet

Alle klipsene er montert samme vei, så den er satt på slik den stod.

Hvis det er dette klipset du mener da

jet3wg8wubrixgzbjs8a.jpg

Skal det monteres slik

d34iorf0pk4sacyneorq.jpg

Eller slik??

k6vcx8zds2zrb383a3cg.jpg

Skrevet

På det nederste bildet er den rett vei, men sporet i klipsen skal i hakket på fuelrailen, så enten står klipsen i ett hakk for langt ned på dysa, eller så må dysa lenger opp i fuelrailen :)

(hvis du ikke skjønner hvordan det skal være, kan jeg ta ett bilde av fuelrailen min når jeg er ferdig på jobb)

Skrevet
På det nederste bildet er den rett vei, men sporet i klipsen skal i hakket på fuelrailen, så enten står klipsen i ett hakk for langt ned på dysa, eller så må dysa lenger opp i fuelrailen :)

(hvis du ikke skjønner hvordan det skal være, kan jeg ta ett bilde av fuelrailen min når jeg er ferdig på jobb)

jeps igjen :D

Skrevet

Tror jeg skjønner hva du mener. Har akkurat vært i motorrommet å tatt flere bilder og har prøvd å dytte dysegalleriet lenger ned slik at jeg fikk klipset til å låse, men det virker umulig.

Ser også på alle de andre dysene at klipsene ikke er låst mot dysegalleriet, men bare er festa på dysen uten noen form for funksjon ser det ut til.

Ta gjerne bilder av deres biler så jeg får se hvordan det skal se ut.

Her er de bildene jeg tok nå.

Dyse nummer 2 og 3, klips ikke låst fast

ymmxknoifrhib4ymwidh.jpg

lbbd65wk1sso89g2hdui.jpg

Prøvde å presse dysegalleri ned, men fikk ikke låst fast klipset.

Dette er alt jeg fikk til

fy73cf65oxevs8e6q96k.jpg

Skrevet

Alle klips må isåfall ha stått montert feil da jeg kjøpte bilen, for alt er satt sammen slik det var da jeg prøvde å finne ut av hva det var.

Er det beste å demontere hele dysegalleriet, for å prøve å presse dysene lenger inn, slik at klipsene låser??

Vil gjerne se bilder av deres motorer for å være 100% sikker på hvordan det skal være.

Takker for all hjelp så langt

Skrevet

Dysene dine som du ikke får låst sitter for langt ned i innsuget ditt.

Har gjort det samme selv flere ganger, enkleste er å løsne fuelrailen din dra opp alle dysene sette de fast på railen og så på plass igjen.

Er gjort på 5-10 min

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...