Kobar Skrevet August 12, 2008 Skrevet August 12, 2008 318is 93 mod, reint eff.anlegg med null kat, nylig skiftet lambda(original) og har dobbe uppswept bakende på eksosen, når jeg kjører med takluka i "rånestilling" lukter det fort bensin inne i bilen! Kjørte flyttelass her om dagen, og lånte bil, kjørte derfor bak min egen bil for første gang, og etter en lang nedoverbakke, hvor man vanligvis ikke rører gasspedal på ca 3-4 min, når vi kom til bunnen og hu tråkka på gasspedalen ijen, røyk det voldsomt ut av eksosen i lang tid etter! Kan det være bensin som har fylt seg i eksosen, og antent når hu har gått på gassen igjen? Hvordan bli man kvitt dette? merker også når jeg skal akselerere kjapt, så går bilen best på litt over halv gass! (gasspedal litt lengre enn halvveis mot golvet)
Hyggmaister Skrevet August 12, 2008 Skrevet August 12, 2008 For store dyser i forgasseren Nei, håper noen har bedre svar enn meg på den...Men slik som du beskriver det, så må den vel nødvendigvis få for mye bensin ift luft :/
zH- Skrevet August 12, 2008 Skrevet August 12, 2008 Prøv å rense LMM da? Kan jo være at den måler feil på lufta
Kobar Skrevet August 13, 2008 Forfatter Skrevet August 13, 2008 rensa spjeldhus, skifta LMM og kjøpt nytt K/N filter. bilen var akkurat lik når original luftfilterboks var i bruk! Nye tennplugger, og oljeservice tatt nylig! har også skifta veivakselsensor, og kamakselsensor uten forbedring. termostat er også skiftet! og som sagt er lambda-sonden helt ny original fra GS! men sitter enda igjen med samme problem jeg hadde før jeg begynte å bytte alle disse tingene! eneste jeg har oppnådd med å skifte delene er at bilen har blitt noe friskere på høyere turtall(over 4500rpm)
Hyggmaister Skrevet August 13, 2008 Skrevet August 13, 2008 Kom til å tenke på en ting her om dagen... Når du renner i nedoverbakke skal det strengt tatt ikke gå bensin inn i motoren, da den da tross alt drives av rullende dekk... Ergo får bilen bensin når den ikke skal få det i det hele tatt..er nå litt over min tekniske kompetanse, men ovennevnte forslag høres jo i så tilfelle ikke så dumt ut
Snake Oil Skrevet August 13, 2008 Skrevet August 13, 2008 ventiltettninger... dersom du er sikker på at du lukter bensin fra bilen din er det noe annet som er feil også. bensintrykk eller luftinga til tanken...
Kobar Skrevet August 14, 2008 Forfatter Skrevet August 14, 2008 ventiltetninger? slik at det blir mye vacum, og bilen bruker litt olje? aldri sett en lite pytt på asfalten av bensin etter bilen har vært parkert, så er isåfall ikke snakk om store lekkasjen.. har faktisk ikke sjekka dysene, kan man se det ovenfra om bensinen kommer ut derfra?
Hyggmaister Skrevet August 14, 2008 Skrevet August 14, 2008 Surt at du har dtm stuss, ellers kunne du jo sett om det rant ut noe bensin... Mye røyk fra eksosen kan jo komme fra eks olje også...
Kobar Skrevet August 15, 2008 Forfatter Skrevet August 15, 2008 temp sender til motorstyring? har du ett delenr på gs?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå