Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann, har ein E36 som eg har litt planer for. Har lenge hatt lyst å "ta litt av" med ein bil, og nå har eg då fått meg ein 318is coupe som eg håpe kan bli noe brukbart med tid og stunder.

Ska legga ut et bilde av bilen som den såg ut når eg fekk an, mobil bilde på kveldstid...dårlig kvalitet og vanskelig å se no særlig detaljer, men eg legge med ein liten forklaring da.

Inspirasjonen min er BMW m3 gtr'en kjent fra need for speed most wanted, blir ikkje lik denna; men den har gitt meg masse idear te min bil =)

Kan jo sei litt om bilen som ein begynnelse:

Interiøret har blitt demontert og montert så mangen ganger at alt av klips o.l. må byttas, "angel eyes" hovedlyktene som stod på bilen hadde løse reflektorar og dårlig kontakt. Sånn at eg kun hadde et nærlys på venstre sia, og et fjernlys på høyre sia. Bak står det (grøss) lexus lykter...

Interiøret e desverre standrd stoff interiør, så det vil eg bytta med m3 eller skinn interiør. Alle utløp for varmeapparatet har ødelagte finner og justering for retning av utblåsningen, eller nesten alle da.

Motoren går faktisk ganske fint, ingen ventil tikking utrolig nok. Og bare det e jo grunn go nok te å ta vare på bilen =) Bilen er blå/lilla me ein eller aen form for glitter/flakes effekt i lakken, ganske fin når den står nyvaska i solå. Den har vært lakkert 3-4 ganger det sista halva året i følge han eg fekk bilen av, sånn blir de når ein har litt for mye penger mellom nevane. Så de e lagt penger i bilen, ganske mye i følge div. kvitteringar. Desverre e arbeidet heller dårlig utrført og te stive prisar...

Bilen e noe utradisjonelt senka, her e fjørene kapp så de holde. Ser tøft ut kansje, men litt synd at de e umulig å kjøra over ein fartsdump uten å ta nedi...

Felgane som stod på va sjikkelig bling bling type, krom med gull skruar og senter kopp. Ikkje min smak, va av typen Dotz. Ganske dyre felgar, og jævlig stygge...

Men eg håpe som sagt at eg kan få denna bilen i bra form, og ikkje minst ein "head turner" når eg begynne å nærma meg ferdig. Eg har så lang satt meg 1,5-2 år på bilen, og skyhøge mål. Så hvis eg klare halvparten av det eg har lyst å gjør, ja då sko detta bli ein bra bil.

Ska få tatt noen bilder, og legga ut det eina mobil bildet eg har av bilen.

• Svar 58
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Her kommer det mobil bilde eg fortalte litt om, de eina har eg justert sånn at de går an å se litt mer detaljer siden de va så utrolig mørkt.

Håpe å få tatt noen nye bilder med speil reflexen i dag.

55m6e9z7c2pp3g366hz4.jpg

Det justerte bilde.

5iadk84b7qrqos2l0vlt.jpg

Legg merke te typen angeleyes...sånn 1500-2000 kroners drit av plast...

Skrevet

Dette blir sikkert veldig bra.

Et spørsmål.... Hvis du skal jobbe med denne i 2 år som du nevner. Hvorfor ikke kjøpe en sprut orginal kjørt av ei bestemor istedenfor og kjøpe en bil med fullt av "overraskelser" om du vil..

Regner med du kommer til og bytte det meste på bilen i løpet av 2 år uansett?

Mulig litt kritisk, men ikke vondt ment..

Skrevet

Ååååh... Du har en lang vei fremfor deg, men gå på med godt mot..

Har vært gjennom en stor "runde" jeg også på ett og ett halvt år.. Hadde visst det jeg veit i dag, før jeg startet hadde jeg droppa det.. Når det bærer utfor er det ikke noen vits å sette bremsene på.. Velger man på øverste hylle må man bare gjøre det hele veien ned..

Det gjør seg ikke med bil som er påkostet 100 000 som har felger til 10 000 ;)

Skrevet

NJD: Ja, denna bilen har gått i stavanger. Etter de eg forstår har bilen blitt brukt og lånt ut og solgt og kjøpt i hytt å helvete...

Felgane e allerede bytta ut, men dei "nye" e ikkje montert på dei bildene her.

Noen bilder av bilen nå.

apfg7hwy61waemp1ns36.jpg

0z1bd4uuuo2vok276ex9.jpg

Kamsje litt i lavaste laget, umulig å kjøra over ein fartsdump uten å ta neri ( de gjelde på tvers og ja...)

n3u23jx9hqjccfxqpaap.jpg

Nye Hella Angeleyes har blit kjøpt inn, dei va ikkje akkurat billige...

ifn9hb7qpzuzph3oit0p.jpg

Verdens styggaste baklykter...

gmz98be3fpxe1aj5g9wg.jpg

Skrevet

Her e et bilde av dei felagane som sto på bilen...

eoj5xpwm07tq2npumarj.jpg

Sikkert flott for dei som like sånnt, men gull og krom blei litt overkill synes nå eg da.

Ellers så vente eg nå på justerbart cobra senkesett, kan ta 3 uker før eg får de...og nye baklykter, som eg håpe komme i dag.

Holde og på me anlegg, ska legga ut mer bilder og info når de e på plass =)

Skrevet

Kom på litt mer å fortella =)

Eg får sannsynligvis tak i strøkent skinn interiør (svart) for rundt 8.000,- og de e vel ikkje så galen pris tror eg. Men de forutsette at han eg ska kjøpa av får tak i m3 interiør me m logoen og røde og blå striper.

Som dåkke ser e stylingå på bilen E46, men de ska bli ein E36. Og merkelig nok har di bare drete i skjørtene og lakka kanalane sånn som di va...??? Rar ting å droppa egentlig...

Universal lambo hengsler har eg og ligganes, men mangle fjørene for å løfta dørene. Men eg tror ikkje de ska vær så vanskelig å få tak i noe som duge te den jobben da.

Har sykt me idear, men eg kan jo ikkje fortella alt på ein og samme dag. Litt spenning må eg jo prøva å holda i ein prosjekt tråd =)

Skrevet

Har holdt på litt me anlegg i dag, eller fram te nå (02:57)...

Merka at subbane e ein smule overdimensjonert, men me brukbare front sett og 6x9'er ska de vel komma seg. Har fått tak i 2 stk. Dynabel 12" subbar på 1600W og ei monoblokk på 1200W, har hatt forsterkerar på 1600-3900W (skryte effekt) som ikkje har vært i nærheten av detta!!! Skrive mer og legge me noen bilder i mårå. God natt =)

Skrevet

Tok noen bilder me mobilen i går mens me holdt på me anlegget (eller de vil vel egentlig sei subbane og monoblokkå)...

Et par bilder av monoblokkå:

umkalqq9dxaoxl7hlkqz.jpg

gxeffht5c69579y3wwkq.jpg

Dynabel kassane me elementene, sjikkelige beist =)

ug7mg1i8atys5kmyqmul.jpg

Fordelingsblokk me sikringar og display.

rsdbf97y0xkwya6z9njo.jpg

3 Farad kondenstor, greit å ha litt ekstra me så store subbar, her står kondensatoren te oppladning.

6toy2suq6hjl1epudohq.jpg

Det viste seg at kondensatoren ikkje va heilt i orden, de va umulig å få skrudd te inngangen for pluss kabelen. Men eg ska se om eg kan få tak i 1,5 Farad Dynabel kondensatoren av han eg kjøpte resten av.

Skrevet

Noen flere bilder...

Artig sak som vise strømmen på batteriet.

cj43kyad3dy6v6rqscml.jpg

oduy0p0pydtefgtl68eb.jpg

Sånn blei de foreløpig, men komme te å endra på detta seinare. Nå i første omgang va poenget å få plassert de i bilen, må jo ha front sett og 6x9er som passe te resten.

lrhbv1evo5oztklpmt4a.jpg

qkisrpcf6kbo7f6vp2eo.jpg

Sitte å lure på om de besta e å trekka alle kablar på nytt, men de komme eg ikkje te å gjør før eg ska bytta interiøret i tilfelle. Men då vett eg jaffal at alt e i ok stand, og ikkje minst sjikkelig jorda.

Jaja, lyd blei de uansett da...

Skrevet
Dette blir sikkert veldig bra.

Et spørsmål.... Hvis du skal jobbe med denne i 2 år som du nevner. Hvorfor ikke kjøpe en sprut orginal kjørt av ei bestemor istedenfor og kjøpe en bil med fullt av "overraskelser" om du vil..

Regner med du kommer til og bytte det meste på bilen i løpet av 2 år uansett?

Mulig litt kritisk, men ikke vondt ment..

Vel, denna bilen va ein av to inbytte bilar eg fekk for min forrige bil, derfor komme eg ikkje te å kjøpa ein bestemors bil. Sjøl om de kansje hadde spart meg for ein del arbeid, e noe av poenget me denna bilen å gjør de mesta sjøl. Har aldri gått såpass alvorlig te verks på ein bil før, så nå vil eg ta an heilt ut. Litt prøving og feiling vil de nok bli, men eg satse på at eg lære litt på veien =)

Skrevet

fy faen. ser jo helt fucked ud... en klin org coupe med orange blinklys er jo et par hundre ganger finere :D

har ikke gidda å lest igjennom topicen. håpe du skal gjøre den til en bmw igjen:)

Skrevet
fy faen. ser jo helt fucked ud... en klin org coupe med orange blinklys er jo et par hundre ganger finere :D

har ikke gidda å lest igjennom topicen. håpe du skal gjøre den til en bmw igjen:)

Planen va å få bil av an igjen ja, men eg har ein go del som må gjøras før detta kan kallas bil =)

Ellers lure eg litt på om ka folk tror om å beholda den eksisteranes fargen??? Kan prøva å ta noen bilder som vise lakken bedre i sollys, fargen e egentlig ganske fin...problemet e at lakkjobben e dårlig utført.

I løpet av den tiå eg har satt meg komme de te å sje ein heil del ting me bilen, men eg har ikkje akkurat klart å bestemma meg for farge ennå. Og den e jo ganske vesentlig, de og felgane folk huske =)

Men kom gjerna me innspill og idear, alltid kjekt me forslag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...