Jump to content

Recommended Posts

Posted

Kvifor skal du ha 2 forskjellige basser og forsterkere til dei? Blir fort berre rot i lydbildet og du kan risikera at det blir lågare lyd! Skal du ha 2 basser skal dei væra like. (og det holder med 1 forsterker til dei)

Posted
eg trur du har glømt eit skikkelig frontsett ;)

Frontsett?

Skal ha en 10" og 12" fordi di spiller forskjelig og får dekket frekvensomerådet bedre. trenger 2 forsterkere fordi prisen for en som kan drive begge de høytalerne blir for dyr

Posted

Hm. Støtter ikke sub-teorien din jeg. Ville helt klart gått for enten 10'' eller 12'', for all del gjerne to stk, selv om det me skikkelige bassere sikkert er mer enn nok med 1 :P

Har også planer om frontsett når jeg får noen lapper til overs en gang langt inn i fremtiden. Vil da handle komponentsett fremfor 2-veis, men dette er vel litt smak og behag - men dette vil dekke frekvensområdene bedre og spille klarere enn en coaxial høytaler, om jeg ikke har misforstått helt :)

edit: og så var det foresten noen grove forsterkere du hadde sett ut :D

Posted

ikke det att jeg er noe geni på anlegg :) men jeg hadde gått for 2 tolvere på en forsterker å så en skikkeli forsterker på ett gromt frontsett :D men som sagt er ikke noe serli go på anlegg så :)

Posted

Frontsett?

Skal ha en 10" og 12" fordi di spiller forskjelig og får dekket frekvensomerådet bedre. trenger 2 forsterkere fordi prisen for en som kan drive begge de høytalerne blir for dyr

Vel denne teorien her er jeg ikke enig i, en dyr og bra 12" spiller feks mye bedre en 2 10" eller 2 12" og dekker d frekvens registeret dem er gjort for.

Så må jeg bare kommentere dette forsterkeriet ditt, du sier at du må ha TO forsterkere fordi d er for dyrt med en :? da må du tenke på vilken kvalitet vi prater om, vil påstå at d du betaler for TO sånne så ville du få EN grei forsterker til å dra to subber gitt.

Mitt råd er at du heller kjøper færre bra komponenter en flere av dårligere kvalitet. enkelhet vinner ;)