Jump to content

Recommended Posts

Posted

Har lenge hatt en svak ulelyd i min 97' E36. Jeg mener den kommer fra drivlinjen eller kanskje girkassen. Lyden høres relativt godt når jeg øker farten jevnt i 1 og 2 gir (sikkert i resten av girene også, men høres vel ikke pga støy), men kommer bort når jeg slakker av / ikke har noe belastning.

Noen som synes dette høres kjent ut eller vet hva det kan komme av?

• 2 weeks later...
Posted

Ulyder som som forsvinner i 4 gear er fra kassa (i en femtrinnskasse går 4 gear rett gjennom kassa) , hvis det hviner gjennom hele gearspekteret vil jeg tro det er diffen.. lydene forplanter seg oftest gjennom hele karosseriet, slik at det er vanskelig å lokalisere når man kjører. Prøv derfor å sette bilen på bukker, plasser en hjelper bak rattet , så tar du et stetoskop (biltemapris 40,-) og feilsøker under bilen mens hjulene snurrer. Jeg teipet fast stetoskopet til en skistav og forlenget lytterøret med en plastslange for å slippe å krype under bilen. Hvis du kjører innom et verksted tar det bare et kvarters jobb på en ordentlig tosøyler bukk, og du kan vandre fritt under bilen og lytte og kikke. Et toyota verksted har gjort dette gratis for meg etpar ganger, når jeg hadde en vrang hiace.

Posted

Hører en svak ulelyd i min E36 320i '98 jeg også. Samme symptomer som deg. :( Har lurt på om det kan være for lite olje i kassa, men ikke fått undersøkt det enda...

Håper kanskje noen her inne vet hva det kan være...