BMWDaniel Posted August 15, 2008 Posted August 15, 2008 hallo har lenge klødd meg i hodet og fundert på hvorfor bilen min fusker og puttrer i eksosen og bruker litt mye bensin samt skyvet/effekten dabber helt av på 5500omd. kjører en bmw e34 535 88mod. Fikk endelig lest av feilkoder på bilen i går og hadde kun feilkode på lambdasensor, men det finnes ingen lambda sensor eller kat på denne modellen! derfor lurer jeg på om jeg kanskje kjører rundt med feil motorstyrings ECU?? ser på ETK og gs bildeler at du får eksos med kat og lambda og den versjonen med bare lydemper, det er den jeg har. da jeg bestilte chip til bilen min hadde jeg valget mellom 2 ECU koder, derfor tenkte jeg kanskje noen har byttet styreenheten på bilen min en gang å fått en som skulle fått signaler fra lambda sensor og siden bilen min ikke har det så går den i nødmodus eller noe sånt? noen som har peiling erfaring? mitt ecu nr mener jeg var :# 0 261 200 150 den andre ecu koden er :# 0 261 200 179 takker på forhånd for svar mvh Daniel
Sir Hofstad Posted August 16, 2008 Posted August 16, 2008 prøve 179 er nyere. Opp til 92. har chip til den også.
BMWDaniel Posted August 16, 2008 Author Posted August 16, 2008 ja, må få tak på en sånn styreenhet å prøve. noen som har?? hvordan chipper var du solgte? dinan e.l.?
Recommended Posts