BMWBenny Posted August 15, 2008 Posted August 15, 2008 Hadde nettop av bensintanken på bilen min p.g.a av et par lekasjer. Tetta dem og smalt det opp igjen, alt gikk som planlagt. Men når jeg skulle ut å bruke den så var den ikke som før. Den går ikke helt reint, og den er skikkelig dau. Og det rister når jeg gir motoren mye motstand. Jeg tenkte at det kanskje var litt vann i bensinen som jeg hadde tappa av og helt på igjen. Så jeg kjørte på med 30 liter ny bensin og kondensfjerner. Uten at det har hjulpet. Og nå har jeg kjørt en del. Så jeg lurer nå på om det kanskje er kommet noe dritt i bensin filteret? Hva tror dere? må være en sammenheng med at tanken var nede? Og noen som vet hvor bensin filteret sitter på vinterbilen min? Sierra 2.0 is 85 mod. Må få fiksa det her, takler ikke kjøre meed den nå...
MatsBuer Posted August 16, 2008 Posted August 16, 2008 Hadde noe lignende på min E46 320. Var en periode med varmt og kaldt vær i sommer. Fikk kondens i motoren så den gikk bare på 5 silyndere. Jeg kjørte vel rundt 1 mil og slo av og på bilen så hjalp det. høres ut som du har kondens problemer på din også. men sjekk bensinfilteret, kan hende noe drit havnet i tanken og sitter i filteret dit etter du hadde tanken av og på.
ADHD POWER Posted August 16, 2008 Posted August 16, 2008 jeg setter en finger på bensinfilteret ditt.
mhane Posted August 16, 2008 Posted August 16, 2008 Går den på alle sylindrene? Symptomene fikk meg til å tenke på om det kan være deffekt pluggledning eller lignende. Hvis dette gjelder vinterbilen din så hadde jeg sjekket forgasseren også, har vært borti mye rusk i sierra forgasserere
BMWBenny Posted August 17, 2008 Author Posted August 17, 2008 Hehe skal kvitte meg med den ja, men først etter vinter'n. da skal den kjøres i hjel på jordet. Var en pluggledning som hadde hoppa av:)
Recommended Posts