Gå til innhold

92` 325 coupe 550-600hk vurderes solgt


Ola.
 Share

Anbefalte innlegg

Vurderer å selge et 99% ferdig prosjekt, da jeg har fått en _seriøs_ lyst-mangel til å fortsette..

Selges LANGT under hva det koster å bygge noe sånt...

Antydning: 155-160k..

Selges ikke i desperasjon, så skambud er høyst uintressant!

ALT er gjort for å klare 600hk@98okt i motor her.. Det er kopiert oppsett til en lik bil i sverige, som bremset 680hk 900nm på E85....

Info:

92` 325 coupe, reg i norge 12/6-98 ;)

192k km, ikke rust.. Noe M styling, å generelt en ganske pen bil.. En liten bulk på en forskjerm, ellers helt fin..

Var automat, men er ombygd til manuell.

EU ok til våren 2010.. (ikke godkjent med turbo)

Bunndel/blokk:

-FULLT ut bygget opp, av Autotrim i trondheim. De maskinerte motoren, og monterte den sammen.

-Bygd for å tåle 800+hk!

- 2,8L smidd veiv

-CP stempler

-H-råder

-ARP bolter på veiv og topp

-alt av slitedeler byttet ut, lager, register osv

-Linjehonet, balansert og vektjustert av Autotrim

-Planet til mls finnish

Topp:

Overhalet, portet, og trykktestet av Autotrim

Planet til MLS finnish

2stk innsugskammer

ARP bolter

Turbo/trim stash:

PPF grenrør, precision SC6176 (p-trim) 0,82 turbo, 650cc siemens dyser, tial 44mm wg, 3" eksos fra turbo, 2 walbro pumper i tank, stor IC, tial dump ventil, Electromotive tec3r datapsprut, Electromotive coiler, Moroso silicone pluggledninger, Cometic MLS toppakning, ARP bolter på topp og veiv, Bredbåndslamba i A-stolpe + tilkoblet til datasprut, turboxs ballspring turbotrykkventil, stoor oljekjøler med termostat,

Drivverk:

M3 ZF 5 trinns girkasse, mellomaksel, og diff (med diffbrems)

Ny hardy kobling, og oljer..

Forsterket innfestning av diff i kaross, + "diff bolt" brakett..

Sachs "765" 240mm sinterclutch/trykkplate (800nm på hjul...)

M30 240mm svinghjul

Shortshift

Understell:

FK høydejusterbare coilovers, camber justering stag bak

Nylig tatt 4 hjuls kontroll

Nye ytre styreledd begge sider..

Orginale bremser med nye EBC klosser foran og nye org bak. (bør nok oppgraderes litt ;) )

Interiør:

sort delskinn (meget pent)

Innovate AFR bredbåndslambda og en turbotrykkmåler i A stolpe

Delvis lakkert om dashbord med vinyl lakk.. Ser forholdsvis bra ut, foruten midtkonsollen.. Den får en kjøpt i sort for noen hundrelapper..

Stereo:

Boss cd spiller, 4 kanals forsterker, 6x9, og en audiobahn 12" i kasse..

Det som står igjen, er å fikse noe småplukk som f.eks litt frieksos, litt jobb med bensintilførsel, ryggelys som ikke er tilkoblet, sprekk i frontrute.. Soltaket virker ikke (ikke prøvd å feilsøke), og mangler trekket under.. Noe mere småtteri å sikkert, men kommer ikke på mere i farta..

Bilen starter, å kan fint kjøres med.. Den er ikke ferdig mappet, så en bør i benken nå etterhvert.. Men den kjøres helt fint slik den er, bare en er litt forsiktig. Lader 1.1bar, å går som ei kanonkule allerede nå.. Tipper ca 400hk på hjula nå, _før_ mapping i bremsebenken...!

Se forøvrig under prosjektforumet her inne for mere info..

http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=86977

noen bilder:

33ubfrr3c7bqp6d1hb65.jpg

qydzqyn2n9rkmhzbdzwq.jpg

0lvm9zurwphs9l7tz72p.jpg

1vyiddkjs8sfvgyy6foe.jpg

1xua3x4bug2bc5ggcq4j.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har jeg vært ute å testkjørt over 10 mil til, å mappet den så godt det gikk på gata..

Nå går den som ei lita kule, på 1.1-1.15bar, har fullt trykk på 3600 (trolig litt før når en får skrudd på trykk), å drar knallhardt opp til sperra som idag står på 7200rpm..

Helt fin å kjøre med på finkjøring er den og.

Er fortsatt litt fett mappet, samt noe forsiktig tenning for å være på den trygge siden, men den gjorde fortsatt 80-160 på 5.5-6sek i 3. gir hehe.. Det betyr laaaangt register ;)

Tipper den er irundt 400hk på hjul slik den står nå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satte meg forresten opp en liste om hva det koster å bygge en slik bil igjen..

Kom frem til 140k i delekostnader bare i kjapp hoderekning, med usa priser på endel av det.... Det er da utelukkende i trim, overhaling, og "hop-up parts".. Trolig er det enda 10-20k i småplukk jeg ikke har regnet med.. Bilen og stereo anlegg kommer i tilegg.. Langt over 200k mao...

Dette er med andre ord BILLIG, i tilegg til at en slipper unna sikkert 100 arbeidstimer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som en artig bil du har Ola. Bare sitter å leker litt med tanken, men du kunne ikkje være interessert i inbytte i en så og si strøken 94 320ci pluss mellomlegg? gått 240". sportskinn, klima, takluke, just senkesett, nye 19" schmidt felger osv osv. mye utstyr. slenger med noen bilder. g686zw79zh8atduniujf.jpgmpz4ze6qf29wfuesk67x.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Pen bil, men med mindre du kommer med et skikkelig tilbud på mellomlegg, så tror jeg det blir uintressant..

Har en kar som er ganske intressert i bilen å nå, men vi har ikke gjort en bindende avtale enda da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jo rettet opp bakhjula skikkelig mye (fra -2.7 til -0.5) så det er MYE mere grep i den enn de fleste tror! Tipper den skal klare å beholde grepet i 3. gir selv med over 500hk på hjula!

2. gir derimot :P Den sliter seg rett løs i 2. gir med varme dekk på tørr asfalt, bare på pådrag slik den er mappet idag... ;)

Å så det er sagt, det er bra dekk på bilen.. rundt om..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Pen bil, men med mindre du kommer med et skikkelig tilbud på mellomlegg, så tror jeg det blir uintressant..

Har en kar som er ganske intressert i bilen å nå, men vi har ikke gjort en bindende avtale enda da..

okay, nei ville bare lufte tanken. Det eg kunne tenke meg på mellomlegg måtte være en 50 000 eller noe i den dur. Er dette en bil som du tror kan brukes som helårsbil eller er det totalt på tryne å begi seg ut på vinterføre med denne?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tro meg, du vil ikke ut på vinter kjøring med denne ;)

På våt asfalt sliter den seg i 3. gir, å går RETT i turtallsperra, om du holder full gass... Å enda er det 100-150hk å hente....

Clutchen er også såpass sterk, at den blir vond å ta løs mykt nok til vinter bruk..

Det innbyttet er ikke intressant for meg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...