jonas Skrevet August 15, 2008 Skrevet August 15, 2008 Driver og kobler opp eit Autonic smc v1,92. Dette har stått i ein bil før så alt var komplett på motoren. koblet opp alt og oblet mej til ECU med pc og fekk følgende feilmeld. A/F set point Sylinder puls 1 error Sylinder puls 2 error Sylinder puls 3 error Alt anne virker. Får ikke startet bilen. Har sjekket at jeg har gnist i alle coilene (3 stk) Pluggene blir ikkje våte så det er vel dysene som ikke opner. Noen som kan hjelpe meg litt.. ????? Takker for alle svar
jonas Skrevet August 15, 2008 Forfatter Skrevet August 15, 2008 Glemte å Skrive at den var nylig mappet da jeg kjøpte dn (Auto Kvikk)
jonas Skrevet August 15, 2008 Forfatter Skrevet August 15, 2008 Bare eit lite spørsmål? i Autronic programmet får jeg opp ca 150 rpm når jeg kinner? går ikkje turtallet på veit sensoren?
osracing Skrevet August 16, 2008 Skrevet August 16, 2008 Hal gver for i kammen den gir signal for bensin å tendings punkt nr1 så se om du får opp noe på den da du drar den på starteren
Ola. Skrevet August 16, 2008 Skrevet August 16, 2008 Da må det nok være kam sync isåfall ja.. Har du hallgiver på kammen, eller no1 giver på pluggledningen til syl 1?
jonas Skrevet August 16, 2008 Forfatter Skrevet August 16, 2008 Er ikke proff i dette Men har ein giver på kammen og 1 på veiva.. Prøvde å bytte den på veiva i sta, men var ingen forandring. Men den feilmeldingen jeg får er : A/F set point. Er dette noe i software ? eller er det noen sensor som er gåen. Kjører dis 4 tenningsystem. Har rett gnist å alt det der på alle coilene. så det problemet er at den ikkje får bensin(dysene som ikke opner) Men på A/F Ratio er står det ca 10 ?? men den kommer ikke frem med feil. Så muligens dette kan være software? Bilen var som sagt nylig mappet. Kan noe imappet fallt ut? Takker for alle svar
Sir Hofstad Skrevet August 16, 2008 Skrevet August 16, 2008 A/F set point er vel det du må stille inn selv?
osracing Skrevet August 16, 2008 Skrevet August 16, 2008 jeg mener a\f set skal være 14.7 til 1 å hvis du har byttet om på halgiver for kam å veiv men det skal være mulig å se det ved å kople ut en for å se hvem som ikke kommer opp med noen verdier på dataen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå