Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

JEg vurderere å kjøpe et haltech E8 hos tubofun evt e6x alt ettersom hva som er enklest å lære seg å mappe.

Noen som har en formening om det?

Og hva jeg trenger i tillegg av sensorer for åat det skal funke på 85 320i`n min?

Skrevet

E8 er vel bare et bensin sprut,og e6x er et bensin og tennings sprut.

Min erfaring er at det ikke er så vanskelig å mappe haltech,siden meny`ene er lett forstålige.

Det som er værre er å finne alle innstillinger man skal ha,da spes for tenningsoppsett.

Skrevet

E8 er modellen over e6x og har både bensin og tenning. Er F (f5-9-10 osv) serien til Haltech som er kun bensin.

Angående mapping så er det likt i begge spruta men er finere inndeling på E8 sammt den har flere inn/utganger for ekstra "dill" vifte osv.

Haltech har nå meget greie menyer når det gjelder innstilling på trigger og tenning osv. Men det kreves at det leses litt i manualen. Alle sprut er vansklige før en har lest/prøvt litt.

E6x har innebyg 2.5 bar mapsensor. Må i tilleg ha: vanntemp, lufttemp og TPS

Samme til E8 men her må du også ha en Mapsensor i tilleg, 3 bar er vanligst. (2 bar ladetrykk maks)

Skrevet

jøss. mange takk...

fikk svar fra turbofun nå, de mente jeg kun trengte en ny spjell sensor, og at resten av sensorene på 320`n passet over. så vet vi det.

Skrevet

All innsprøytning/sprut gir ekstra bensin når motoren er under driftstempratur. Derfor må de ha vanntemp sensor.

Kan forsåvidt bruke m20 (iallefall de fra E30 86mod og oppover) sin vanntemp på E6x også, da den er lik den som følger med Haltechet. kom ikke på det i går. :oops:

Skrevet

Det er greit å ha, kan kjøre uten men da blir det enten høy tomgang når den er varm for å unngå at den stopper når den er kald.

Eller at den driver å stopper når den er kald, hvis du har "normal" tomgang ved varm motor.

Du kan bruke en tomgangsmotor fra feks 325 så det er lett å få tak i for en billig peng. Den er lik på mangen motorer. m50 osv.

Jeg har et brukt e11v2 liggendes hvis du er intresert.. Med dette kan du kjøre motoren din full sekvensielt om du vil.

Ta kontakt på PM hvis intresert.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...