ADHD POWER Skrevet August 17, 2008 Skrevet August 17, 2008 Går det ann å ta ledningsnettet fra en facelift motor og sette dette over på en prefacelift motor? hvis jeg bytter kasse og flytter over veivhjulet fra facelift motoren, sånn at jeg får veiv sensor på fronten av motoren istedet for trigger sensorer på kassa..?
TEM Skrevet August 17, 2008 Skrevet August 17, 2008 Funker det. Men kassa trenger du vel ikke bytte fordi da.
ADHD POWER Skrevet August 17, 2008 Forfatter Skrevet August 17, 2008 kan vel være greit å bytte kassa å da... blir jo 2 hull i sia på clutch huset. er vel ikke no serlig å få pakket huset fult av dritt.
ADHD POWER Skrevet August 17, 2008 Forfatter Skrevet August 17, 2008 er forresten e30 m20 vi snakker her.. glemte å skrive det
conan Skrevet August 18, 2008 Skrevet August 18, 2008 Du trenger ikke bytte kasse, la bare de sensorene sitte der og dekke over hullet. Strips kablene fast der bak så de ikke henger og dingler. du trenger et triggerhjul forran og føleren med brakketten samt en føler som sitter rundt den ene pluggledninga di. Samt en dyserekke med plugg ( dvs ledningsnettet til dysene) og en 20 pk m røyk kaffe og litt arbeidslyst. Mest jobb med triggerhjulet vil jeg tro. Har jeg glemt noe nå? Rett meg hvis noen andre har innspill (Fliid f.eks:)
325icab_88 Skrevet August 18, 2008 Skrevet August 18, 2008 Som Conan sier. Kassa kan du bruke, bare la de sensorene stå. Triggerhjulet forran må av og byttes til facelift. Du må også ha braketten til føleren. For å bytte dette hjulet blir det mye skruing da det meste forran der må av.
Fliid Skrevet August 18, 2008 Skrevet August 18, 2008 Napp av lednigsnettet til følerene på girkassen. la følerene stå. det var det problemet. Facelift styringen er ikke avhengig av føler på tenning for og gå som den skal, den conan nevner. Den kan du droppe. helt ubrukelig (fattigmanns kamsensor, som balltre kaller det). Problemet ditt kommer når du skal få festet braketten til triggerføler. Her får du leke pettersmart. Husk også og få avstand mellom triggerføler og triggerhul (svingningsdemper) korrekt. Resten av nettet er bolt on.
conan Skrevet August 18, 2008 Skrevet August 18, 2008 Trengs ikke den føleren som sitter rundt plugg kabelen? Er det ikke hull i blokka til den brakketen for triggerføleren?
Fliid Skrevet August 18, 2008 Skrevet August 18, 2008 jo, er ferdig hull i blokka : ) Bolt on. Nei, man trenger ikke føleren som er rundt den ene pluggkabelen. denne er kun brydderi
ADHD POWER Skrevet August 18, 2008 Forfatter Skrevet August 18, 2008 takk for svar, la det fra meg, fiksa heller alt dilldallet med gamle lednignsnettet=) fikk koblet det sammen med bil til slutt=)
Fliid Skrevet August 18, 2008 Skrevet August 18, 2008 Da drar nok noen andre nytte av tråden du laget ; ) Om folk lærer seg og bruke søkefunksjonen da, det er jo en case : )
conan Skrevet August 18, 2008 Skrevet August 18, 2008 Men jeg lærte litt fliid At jeg ikke trenger den pluggkabelsensoren. Men er det mye jobb og bytte svingningsdemper? hva må av osv?
ADHD POWER Skrevet August 18, 2008 Forfatter Skrevet August 18, 2008 hva er det den sensoren på den ene plugg kabelen er til? har alltid trodd at det var til turteller jeg
Fliid Skrevet August 19, 2008 Skrevet August 19, 2008 for og bytte svingningsdemper så må du av med de 6 skruene som sitter inni reimhjulet på svingningsdemper. Reimhjulet drar du lett av, men svingningsdemper er noe værre. Denne skal og være til og dra rett av, men du må nok bruke en stor trekker fra baksiden og bikke det ut f.eks, litt på alle kanter. Det sitter veldig trangt rundt senter som regel. Obs obs, husk og følge med på at du får svingningsdemper montert korrekt, det er en sentreringstapp som skal gå i ett av hullene på demperen. Den føleren rundt pluggkabelen skal prøve og være slik en kamsensor er i dag. Men denne føler når den pluggen får gnist for og se hvor kammen er, for og si det litt sånn enkelt. rotor er jo montert direkte på kammen : ) Og rotor bestemmer gnist, ergo kam bestemmer når den pluggkabelen som føleren er montert rundt får gnist. Men motoren går helt fint uten denne (en motor med ordentlig kamsensor går ikke uten). Ergo, fattigmannskamsensor, helt ubrukelig
conan Skrevet August 20, 2008 Skrevet August 20, 2008 På facelift nettet er det jo oxo en kontakt til lamnda, det er det ikke på pre, må jeg bytte over exsos oxo da så denne blir brukt? Eller har det ikke noe og si om den ikke er i bruk? Hva med forbruk osv uten denne?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå