Morten1989 Skrevet August 18, 2008 Skrevet August 18, 2008 Heisann. I mårrest når jeg skulle ute å kjøre, merka jeg at måleren viste at tanken var tom, og tenkte at dette ikke stemte siden jeg fylte halv tank igår. Så deretter kjørte jeg en test av instrumentene. og alt funka fint der Det jeg lurer på, er det da en føler som sitter i tanken som er gåen? Hvordan kommer jeg til denne føleren? Jeg har også ett annet problem med at lyset der km stand står, forsvinner engelte ganger. Hva kan det komme av?
jensemann23 Skrevet August 18, 2008 Skrevet August 18, 2008 det med lyset i km stand er sikkert pæra. Ta av rattet og se bak på instrumentet. Der er en pære midt på bak, ta den ut og sjekk om det er irret eller dårlig kontakt. det er en sånn som du vrir og trekker rett ut.
Ole@Automote Skrevet August 18, 2008 Skrevet August 18, 2008 Flotøren og måleren til Bensin tanken sitter under baksetet på høyre side er en luke med 4 skruer som må åpnes der etter så må du skru opp den store skruen du finner under der, alternativt så kan du sette inn en motstand mellom polene på den bakerste pluggen som sitter under der på 250 ohm da skal måleren vise halv tank. Hvis du ikke får utslag på måleren med en gang når du gjør det her ta av batteri polen og sett på igjen så skal det stemme hvis det ikke er noe galt fra den pluggen og frem.
Morten1989 Skrevet August 18, 2008 Forfatter Skrevet August 18, 2008 takker for svar Skal sjekke dette ut Men hvordan er det man tar av rattet. Det er jo airbag i det?
Morten1989 Skrevet August 18, 2008 Forfatter Skrevet August 18, 2008 Hvilken stor skrue? Ser bare et rundt blått lokk under der Har desverre ikke noe motsrand liggende som jeg kan bruke.
-Sammy Skrevet August 18, 2008 Skrevet August 18, 2008 Med stor skrue mente han: først når du tar av setet så ser du to svarte lokk, de er festet med 4 skruer. Du skal bare ta ut det på passasjersiden nå til å bynne med. Skru ut de 4 skruene, så kommer du til noe som det går diverse slanger og ledninger ut av. Rundt den er det en stor ring som er skrudd nedpå for å holde pumpen og alt på plass. Det er den "ringen" som er den store skruen. Den ringen har flere sånne hakk som du kan sette et eller annet på og forsiktig få slått den løs og skrudd opp. På e36 er det en svakhet på de tankarmaturene, Ledningene som går fra flottøren og bort til kontakten på pumpa/resten av armaturen har tendens til å gå av. Altså bare ta ut hele dritten og se under, der skal det vær 4 lednigner(tror jeg) som går opp i den kontakten som sitter oppå. Men når du skal ta av de slangene som sitter oppå før du løfter ut pumpa, vær veldig forsiktig for de niplene slangene står på er veldig svake. De knekker lett. Ja også bør du ikke gjøre denne operasjonen med full tank for å si det sånn
Morten1989 Skrevet August 18, 2008 Forfatter Skrevet August 18, 2008 Får håpe det går bra med halv tank da
-Sammy Skrevet August 18, 2008 Skrevet August 18, 2008 hmm tja jeg ville faktisk ha venta litt til du har kjørt bort noen liter til altså Bensinsøl er det siste du vil ha på teppet baki bilen.
Morten1989 Skrevet August 18, 2008 Forfatter Skrevet August 18, 2008 ok Men når jeg har tatt ut denne slangen. Er det da bare å dra opp pumpa? eller sitter den i noen spor?
-Sammy Skrevet August 18, 2008 Skrevet August 18, 2008 Det er vel 2 slanger og 2 kontaker om jeg husker rett. Så hvis du har fjernet den låseringen så er det bare å ta hele greia forsiktig opp ja. Men ha noen filler klar da hvis det ikke er lurt å gjøre dette med halv tank.
hawkey Skrevet August 18, 2008 Skrevet August 18, 2008 hvis det er føleren på førersiden din sm er gåen, så har jeg en du kan kjøpe;) men ang feilen din, følerene har noen svakeheter på ledningene helt inne ved kontaktene. jeg har reparert den samme føleren min 2 ganger på 2 steder. begge gangene var det en av ledningene som var gåen. men du får sende meg en pm hvis du trenger en ny føler;) for jeg kjøpte meg en men trengte ikke allikevel.
Morten1989 Skrevet August 18, 2008 Forfatter Skrevet August 18, 2008 Er du på passasjersiden nå da ? På passaskjersiden har jeg to kontakter og en slange. Og på sjåførsiden har en slange og en kontakt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå