Gå til innhold

det forsvinner litt vann fra motoren:S m50b25


Anbefalte innlegg

  • Svar 49
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Skrevet

trykk har alt å si på kokepunkt.

ombord destillerer vi vann på 80-90% vakuum, og da koker vi på 35-40grader.

det som skjer når man åpner lokket på et lukket system med trykk, er at man får en såkalt "flash" koking. som nevn tidligere i tråden betyr dette at man reduserer trykket slik at kokepunktet faller til rundt 100grader og man vil få en nesten "eksplosiv" fordamping. da er det om å holde fingra unna.

i en normal kjele holder som regel vannet et trykk på 40-60 bar og 2-300 graderC.

Skrevet

Bryter inn her og sier det samme som jens, forsvinner hos meg og etterfyller vel hver 3 uke 1 liter, hører og noen fersing visst jeg har kjørt litt grovt (fresing rundt der med manifoilend)

Skrevet

mulig det er lekasje ja, men er jo ikke noen slanger med manifoilend da, men høres ut som om det er vann som treffer og freser litt kanskje.. kjenner ikke noe lukt heller og ikke noe lekasje underbilen eller noe. kan heller ikke se noe

Skrevet

moahahaaaaaa.....

Send MILF hitover.for denne situasjonen er for dumt å ikke utnytte seg av :lol:

ta å børn det du klarer noen minutter,så stopper du motoren tvert.tenn deg en røyk,etter noen gode magadrag,be kompisen bestille ambulanse å så åpner du lokket 8)

det som skjer her er at motoren blir glovarm,kjølinga dårlig og ved klimaks så stopper all sirkulasjon.

Dagens nøtt: hvor i all verden tror du varmen fra motoren forsvinner hen,og hva skjer i kjølesystemet på en bil uten elektriske vifter???

Du finner fort ut at det ikke er det samme som å åpne lokket etter en tur over vidda midtvinters i 80 km/t da termostaten ikke åpner engang.

Skrevet
moahahaaaaaa.....

Send MILF hitover.for denne situasjonen er for dumt å ikke utnytte seg av :lol:

ta å børn det du klarer noen minutter,så stopper du motoren tvert.tenn deg en røyk,etter noen gode magadrag,be kompisen bestille ambulanse å så åpner du lokket 8)

det som skjer her er at motoren blir glovarm,kjølinga dårlig og ved klimaks så stopper all sirkulasjon.

Dagens nøtt: hvor i all verden tror du varmen fra motoren forsvinner hen,og hva skjer i kjølesystemet på en bil uten elektriske vifter???

Du finner fort ut at det ikke er det samme som å åpne lokket etter en tur over vidda midtvinters i 80 km/t da termostaten ikke åpner engang.

Okei skal lage en film :wink:

men det stemmern ok har lest masse om det nå. men syns likavell det er rart at ingen av mine motorer oppfører seg slikt :?:

Skrevet

Egentlig ikke så rart, dette er jo ren fysikk.

Er tempen 100+ slik at du får en flash-boil er det store odds for å brenne seg stygt.

Er tempen under 100 får du ikke flash-boil og ting går bra.

Det at motoren(e) dine ikke blir varme nok til å dra opp temperaturen er vel normalt sett ikke noe folk pleier å klage på ? ;)

Skrevet
Egentlig ikke så rart, dette er jo ren fysikk.

Er tempen 100+ slik at du får en flash-boil er det store odds for å brenne seg stygt.

Er tempen under 100 får du ikke flash-boil og ting går bra.

Det at motoren(e) dine ikke blir varme nok til å dra opp temperaturen er vel normalt sett ikke noe folk pleier å klage på ? ;)

Hehe nei er jo bra. vannet er ikke over 100 grader i allefall + har ikke frostveske på og da minker kokepungtet enda mer

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...