fredriko Skrevet August 18, 2008 Skrevet August 18, 2008 Lurer på om dere vet noen som driver på og overhaler automatkasser til bmw? eller vil det bli så dyrt at det heller vil svare seg og bygge om til manuell? Grunnen er kompressorbygg
Andreas1 Skrevet August 19, 2008 Skrevet August 19, 2008 ATS på Fetsund, overhaler alle typer automater: Automatic Transmission Service Heiasvingen 79, 1900 Fetsund Pb. 49, 1901 Fetsund 63 88 44 80 Har benyttet dem på BMW-kasse en gang før og ble strålende fornøyd med resultatet. Ved nærmere ettertanke tror jeg bestemt de har greie på kombinasjonen trim / girkasse også siden det den gang sto en dragster i lokalet og de etter sigende fikler litt med det også.
Christian Nyegaard Skrevet August 19, 2008 Skrevet August 19, 2008 Aldri prøvd dem selv men hørte mye bra: www.rats.no Gutta leverer preppa og ombygde kasser som tåler 1000hk.. Hva som er tilgjengelig for din aktuelle bil er dog vanskelig for meg å si noe om . Men kunne godt tenkt meg en runde med kassen min i hotflush opplegget deres... få renset opp skikkelig!
Fire Wire Skrevet August 19, 2008 Skrevet August 19, 2008 Siden du bor på Stord så vet jeg ikke om det er noen i nærheten der du bor som driver med overhaling av gearkasser. Jeg benyttet Rats til å overhale automatkassen min for noen år siden, fikk 2 års garanti og den er fortsatt kjempebra. Men det koster jo litt da...!! Lykke til.
fredriko Skrevet August 20, 2008 Forfatter Skrevet August 20, 2008 jeg ville byttet til manuell. UTEN tvil! Jada står trykt i bakhodet på meg det og, men tingen er at jeg er avhengig av bilen så og si hver dag, og jeg kan se for meg at hvis jeg skal begynne og bygge om til manuell så er det et prosjekt som kan ta litt tid siden jeg aldrig har gjort det før. Men noen som vet hvor det er mulig og få tak i brukte manuellkasser utenom koed og ebay?
S.Hafsmo Skrevet August 20, 2008 Skrevet August 20, 2008 jeg har heller aldri gjort det før. og planlegger å ta det over ei helg med hardt arbeid. kassen min kjøpte jeg her på forumet. ligger en man. kasse til salgs her nå. dog uten resten av delene du trenger. det beste vil jo selvfølgelig være å kjøpe en donorbil fra sverige, så skulle det være en grei sak å hente alt du trenger. (sjekk autopower.se) men for min del er det viktigere med manuell kasse enn kompressor. hva er vitsen med komp. når man ikke selv kan velge når det skal dra?
fredriko Skrevet August 20, 2008 Forfatter Skrevet August 20, 2008 jeg har heller aldri gjort det før. og planlegger å ta det over ei helg med hardt arbeid. kassen min kjøpte jeg her på forumet. ligger en man. kasse til salgs her nå. dog uten resten av delene du trenger. det beste vil jo selvfølgelig være å kjøpe en donorbil fra sverige, så skulle det være en grei sak å hente alt du trenger. (sjekk autopower.se) men for min del er det viktigere med manuell kasse en kompressor. hva er vitsen med komp. når man ikke selv kan velge når det skal dra? Ja godt poeng, takk skal du ha
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå