tovik Skrevet August 18, 2008 Share Skrevet August 18, 2008 Åpnet bakluken på min e39 tidligere i dag, da kom det ett smell, så ville ikke luken holde seg oppe lenger.. Noen som har en ide om det er demperene eller kule"leddene" som har gitt seg? Er dratt på jobb, så får ikke sjekket med det første, og tenkte å bestille delene så di kom til jeg kom hjem. Er det en vanskelig jobb og bytte disse forresten? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steffan C Skrevet August 19, 2008 Share Skrevet August 19, 2008 Her har en annen tråd om samme problem Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tovik Skrevet August 19, 2008 Forfatter Share Skrevet August 19, 2008 Her har en annen tråd om samme problem Takk har prøvd og søke på forumet, men har ikke funnet noen som har gjort denne operasjon. Var det jeg var mest ute etter, info om hvordan taktrekk bake demonteres for og komme til også videre. Noen som har tips? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tovik Skrevet September 9, 2008 Forfatter Share Skrevet September 9, 2008 ingen som har gjort dette selv, og kan komme med tips? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bonden Skrevet September 9, 2008 Share Skrevet September 9, 2008 Du kommer ikke til ved å ta ned taktrekk ,ved bytte av disse brukes det et spesial verktøy(et litt spesielt rør) til å tre utenpå hele dempern for så å bryte den ut av festet sitt inne i taket. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tovik Skrevet September 9, 2008 Forfatter Share Skrevet September 9, 2008 Du kommer ikke til ved å ta ned taktrekk ,ved bytte av disse brukes det et spesial verktøy(et litt spesielt rør) til å tre utenpå hele dempern for så å bryte den ut av festet sitt inne i taket. Jeg motet meg opp å satte i gang.. gikk faktisk ganske greit.. løsnet taktrekket i bakkant, skrudde ut kuleboltene (byttet disse også når jeg først gjore det), tok ut splinten i bakkant av demperen og dro disse ut.. inn med di nye demperene, fant noe og legge press på demperene med (i mitt tilfelle en lang slå til en dørhengsel), ved hjelp av faren min klarte jeg å lure i kuleboltene mens han holdt press på demperen.. Opp med taktrekket igjen å alt er i orden:) Er lurt å få en person til å hjelpe deg med å holde/presse luken opp.. Alt i alt brukte jeg ca 2 timer på jobben. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå