bkr Skrevet August 19, 2008 Skrevet August 19, 2008 Har det problemet at sentrallåsen åpner alle låsene igjen med en gang jeg har låst. Alle elmotorene virker, også på bakluke og tanklokk. Hvis jeg bruker nøkkelen på passasjerdør og bakluke, virker ikke sentrallåsen, men fra førerdøren låser den først overalt, for så umiddelbart å åpne alle sammen igjen. Var innom BMW idag, de hadde ikke noen gode svar på stående fot, og feilsøking på verksted blir fort noen lapper, så jeg håper å unngå det. Bilen er rigget opp med ledninger for det meste, men har ikke airbagger eller elvindu bak. Den har ac, cc, el. luke og el. vindu foran. Nå napper jeg sikring nr 7 for å få låst dørene individuelt, og da virker ikke takluka heller. Vinduene har jeg ikke fått til å gå ennå selv med denne sikringen i, kan vel muligens vere en sammenheng her? Alle feila var der da jeg kjøpte bilen, har ikke hatt den så lenge.. Hos BMW hadde de noen tegninger av diverse relé, men han bak disken var ikke sikker på plassering. Ett av de lignet på de som står i sikringsboksen foran (ABS osv.), det andre var ganske flatt, med to flatkontakter på ene langsiden. Når jeg nå kikka under rattstammen i bilen min, hadde jeg etpar løse flatkontakter med pinner i henholdsvis 2 og 3 hull tror jeg det var. Muligens er det noe som som er fjernet her? Litt vanskelig å vite sikkert, siden det er så mange ubrukte ledninger på bilen ellers.. Alle forslag og tips mottas med takk!
Olelink Skrevet August 19, 2008 Skrevet August 19, 2008 flere som har hatt samme problem, sannsynelig vis en dørføler eller flere som er def. som gjør at bilen tror noen av dørene fortsatt er åpne f.eks.
Boen Skrevet August 19, 2008 Skrevet August 19, 2008 Hvis alle elmotorene virker som de skal støtter jeg antagelsene til olelink. En annen klassiker er ledningsbrudd i gjennomføringsstrømpa til bagasjeluka. Hvis jeg ikke husker helt feil er det i alt fem ledninger som går til sentrallåsmotoren. Hvis det er brudd i en av ledningene som skal gi signal om at luka er låst vil alle dørene låses opp igjen på grunn av manglende tilbakemelding.
mad-fun Skrevet August 20, 2008 Skrevet August 20, 2008 Jeg tipper også at det er en dørbryter. Kanskje aller helst den i B-stolpen på førersiden. Denne var veldig slitt hos meg, slik at den ikke ble trykket ordentlig inn. Du kan prøve å trykke den inn med fingeren, og så prøve å låse døren igjen.
bkr Skrevet August 20, 2008 Forfatter Skrevet August 20, 2008 Aha, så sentrallåssystemet får signal fra dør/lysbryteren på hver enkelt dør, trodde signalet gikk fra låsemotorene.. der er kanskje noe av forklaringen, for kupélyset i taket foran kommer heller ikke på når dørene åpnes, lyser bare når bryteren slås helt over.. de to på sidene bak virker..
bkr Skrevet August 21, 2008 Forfatter Skrevet August 21, 2008 Da sjekket jeg dørbryter på førerdør, på min bil sitter den i samme klossen som holder døren lukket, den er utslitt og må byttes, har bestilt ny idag. Når jeg holdt bryteren inne og låste, virker sentrallåsen andre gangen jeg låser.. første gangen spretter den opp igjen.. dette testet jeg flere ganger med samme resultat.. ganske snodig, men finner vel ut av det også!
Olelink Skrevet August 21, 2008 Skrevet August 21, 2008 skjer dette hver gang du prøver det du sa, altså at du må vri så den låser seg to ganger før den holder seg låst? Da kan du ha flere enn en dårlig kontakt.
bkr Skrevet August 21, 2008 Forfatter Skrevet August 21, 2008 stemmer, det skjer hver gang, og noen ganger låser den dørene med en gang jeg har låst opp. Sikkert fler dårlig kontakter ja
bkr Skrevet August 22, 2008 Forfatter Skrevet August 22, 2008 Stadig slik at den må låses to ganger, og faktisk også åpnes to ganger også... fra passasjersiden virker ikke sentrallåsen.. bare mikrobryteren i dørstolpen foran på førersiden som får reléet til å klikke i dashbordet, noen som gidder å sjekke om de får klikkelyd på alle fire dører? Antar at jeg har en feil ihvertfall på passasjerdør, sentrallåsen skal jo virke derfra..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå