Gå til innhold

start problem e34 løsning funnet!

Anbefalte innlegg

Skrevet

har bytta ekspansjonstank på min høyt elskede 525i, reiste på ferie uten å koble fra batteriet, det resulterte jo i at det var dødt når jeg kom hjem, prøvde med startkabler fra en annen bil, når jeg da fikk strøm slo nøblinken seg på og blinket en 2-3 minutter. koblet også utenom batteriet mitt bare rett på spolene. får all lyset i dashbordet, men den nekter plent å kinne fikk også da denne blinkingen. Kan jeg ha svidd av et rele når jeg har kobla av strømmen. eller kan faktisk startmotoren ha tatt kveld ?

på forhånd takk =)

mvh kjell-inge

Skrevet

Jeg ville tatt ut batteriet og fått ladet det skikkelig jeg. forsøkt det først hvertfall. Og mens det står til ladning sjekket over absolutt alle sikringer o.l.

Skrevet

har satt det på lading ja, har gått over alle sikringene som er fremme.. så det var noe under baksete på førersiden også, er det releer? har sjekka de sikringene som er i motorrommet, men har ikke fått målt releene enda..

Skrevet

det er en rød blinker som blinker på dashen ja, men den har aldri ult eller noe, hvordan kobler jeg ut startsperra da ?

Skrevet

men er det ikke rart at den plutselig skal kunne gjøre noe sånn iogmed at den aldri før har gjort det, og jeg har hatt av batteriet et 10talls ganger?

Skrevet

Hvis ikke jeg tar helt feil, så er det et eget rele til starteren.. Det kan være at klikkene du hører kommer ifra dette og at det ikke slår inn starteren, altså må dette byttes...

Skrevet

releet er målt, og det skal stemme, har også sjekket sikringer på førersiden i motorrommet, er det noen andre plass det er noen sikringer? ligger ledningsnettet til alarmen under rattstammen ?

Skrevet

det virka når jeg kobla 12 volt på starteren, tror derfor at det er startsperra som har slått seg vrang, hvis jeg kjøper/får lånt diagnoseverktøy vil jeg da kunne resette startsperra?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...