Gå til innhold

digitalt klimanlegg med ac. oppfører seg rart

Anbefalte innlegg

Skrevet

det har seg sånn at når jeg starter bilen så blir luften som kommer inn i bilen varm. men når det blir den tempraturen jeg har stilt inn så roer viften seg ned en liten stund før den plutselig kjører på med kald luft.

dette bare øker på... det blir ganske kaldt i bilen etterhvert. men om man stopper bilen å lar den stå i 10 minutter,for også starte den igjen så er det akkurat likedan som når jeg startet den første gangen.

noen som skjønner seg på dette? det gjør ihvertfall ikke jeg

Skrevet

Har samme problemet på min E39, bortsett fra at vifta øker ikke tempoet, den bare roer seg ned og blåser kaldt hele tiden. Prøv å overstyr anlegget manuelt. Det gjør jeg og da får jeg det så varmt og kaldt som jeg vil. Det er noe med den automatiske funksjonen som ikke funker (sensor?). Har fått kjørt diagnose på verksted uten hell. Motstanden er det ikke, for da hadde du ikke fått varm luft i det hele tatt.

Skrevet
Har samme problemet på min E39, bortsett fra at vifta øker ikke tempoet, den bare roer seg ned og blåser kaldt hele tiden. Prøv å overstyr anlegget manuelt. Det gjør jeg og da får jeg det så varmt og kaldt som jeg vil. Det er noe med den automatiske funksjonen som ikke funker (sensor?). Har fått kjørt diagnose på verksted uten hell. Motstanden er det ikke, for da hadde du ikke fått varm luft i det hele tatt.

unnskyld...la merke til det selv isted at vifta ikke økte tempoet til meg heller.

det er faktisk nøyaktig som du beskriver det hos meg også.

trodde kanskje det fantes en termostat som styrte hvor mange grader det er inne i bilen som er gåen. men vet ikke helt hvor jeg skal lete.

det må være noe som leser varmen inne i bilen slik at det justere seg.

har hatt det sånn en liten stund nå å begynner å bli svært lei av det.

Skrevet

Det må isåfall være en slags sensor/termostat som kun har med automatikken å gjøre. Overstyrer jeg manuelt, så følger den gradene.

Skrevet
Det må isåfall være en slags sensor/termostat som kun har med automatikken å gjøre. Overstyrer jeg manuelt, så følger den gradene.

hva mener du med å overstyre manuelt da?

Skrevet

Hvis du trykker på pluss og minus-knappen under displayet, så kan du øke eller minske viftestyrken etter behov. Da ser du at lyset på auto-knappen forsvinner, og da kjører du anlegget manuelt. På den måten får jeg den temperaturen jeg ønsker.

• 2 months later...
Skrevet
Hvis du trykker på pluss og minus-knappen under displayet, så kan du øke eller minske viftestyrken etter behov. Da ser du at lyset på auto-knappen forsvinner, og da kjører du anlegget manuelt. På den måten får jeg den temperaturen jeg ønsker.

gammel tråd dette...men hos meg så forsviner ikke lyset på autoknappen om jeg kjørermanuelt..vet ikke hvorfor den gjør det..er veldig rart synes jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...