Torminator Skrevet August 23, 2008 Skrevet August 23, 2008 Er det noen som vet om man kan stille tilbake et speedometer på en '98 320i E36? Syntes min er gått mistenkelig lite til å være en 10 år gammel bil (110.000km), spesiellt lite de første årene. Har sjekket at det er originalspeedometeret...
528i Skrevet August 23, 2008 Skrevet August 23, 2008 sjekket gamle service pappirer etc? domt å stille vist den ikke er gått mere:)
Torminator Skrevet August 23, 2008 Forfatter Skrevet August 23, 2008 Har egentlig ingen papirer som er eldre enn 2002, fra da har jeg eu-kontroller som viser jevn stigning...
freddy88 Skrevet August 23, 2008 Skrevet August 23, 2008 Hva sier selger da ? Om bilen er så strøken at den ser ut som 110 000 kilometer , så kan vel mange ting være ok. Madammen har en e39 fra 96/97 som har bikket 229 000 nå. Ser ikke slik ut. Og det kan jo være et av problemene til disse bilene. ser bra ut, er bra , men er ikke helt "ærlig" med neste bruker. Jeg skal gå andre veien , og spør på forumet her med en smule tilbakeholden fornuft om hvordan jeg kan få justert speedometeret fra 94000km og opp til 198500km. Omvendt problemstilling , men likevel ikke hyggelig. Når det gjelder det du ser etter , så bør du vel se litt der en vanligvis ikke ser etter. Under og rundt omkring er viktige steder.
Torminator Skrevet August 23, 2008 Forfatter Skrevet August 23, 2008 Selger sa han trodde det var byttet speedometer, på grunnlag av mistenkelig liten km stand de første årene, men det har jeg jo sjekket at det ikke er. Bilen ser egentlig rimelig strøken ut, sett bortifra noen små lakkskader og små rustbobler nederst på 2 dører (er vel ikke uvanlig på en 10 år gammel bil) pluss at førersetet er endel slitt... Ingen rust under faktisk , og ser ikke ut som den er tectylert eller noe heller. Ble nettop byttet katalysator og bærearmer og noen foringer foran til 13.000kr, men er vel kanskje ikke så uvanlig ved den kilometerstanden Kanskje jeg bare skal slå meg til ro med at den mest sannsynli ikke er gått lengre...?
528i Skrevet August 23, 2008 Skrevet August 23, 2008 ta å sammenlign slitasjen på pedalgummien med andre biler som er gått det dobbelte og mindre så får du kanskje en liten indikasjon tror du kan slå deg til ro med det. har selv en 26 år gammel bil. men er bare gått 239 tusen
freddy88 Skrevet August 23, 2008 Skrevet August 23, 2008 Slitt førersete kommer av at det som vi alle vet. Bruk. Sjelden de skifter seter , men pedaler og ratt er ofte en enklere prosess. Du kan jo titte litt på teppene i dørken nede ved gasspedal. Det blir ofte en liten "grop" der , og det blir det ofte der helen til skoen blir plantet når du gasser. Det blir selvsagt verre og verre jo mer bilen er brukt. Med så liten km som dette , så bør det vel ikke være nevneverdig slitasje. Lakkskader kommer ikke av km så det må du bare ta med på kjøpet. Katalysator kan også gå føyken uten at det er mange km som gjør det. Stag av alle slag kan også ryke brått og gale uten mye km , men de har en tendens til å vare en god stund. Feil kilometer er vel litt verre å svelge. Jeg ville kanskje spurt hvor det gamle speedometeret befinner seg. Entusiaster tar ofte vare på slike deler som dokumentasjon. Men..ville kanskje la det være det siste spørsmålet før jeg bestemte meg, slik at du unngår en "sur" selger. Er det ingen Bmw verksteder som kan ta en kontroll for deg. Ville vel satt den inn til en teknisk sjekk hos en autorisert forhandler om jeg var deg og bedt de være litt obs på KM slitasje i forhold til oppgitt KM. Deretter ville jeg spurt verksmester om kjøpsråd. Setene som sto i juniors e34 , så ut som nesten 200 000 km. Slitt ! Og den har gått nesten 200 000 km. Ting henger ofte i hop. Lykke til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå