Gå til innhold

Montere hengerfeste på E39 M-tech! Hjelp

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fadern har nå bestemt seg for å montere ett hengerfeste på 520`n sin. Det er en orginal M-tech utgave, modell 1999. Noen som har gjort dette før???? Snakka med Brages(BMW) og de skulle ha 18000,- totalt for jobben. Om jeg kjøper et hengerfeste selv, er det da mye arbeid å få det "tilpasset" bilen?? Mht at bakfageren er M-tech og stømtilkobling etc.

Takk for alle råd/tips!

Skrevet

hei. har selv montert et avtagbart hengerfeste på min e39 med m fanger. Du må skifte ut den sorte plasten nede på fangeren. (der som eksospotta kommer ut) Denne delen er klipset i fangeren. Det er samme hengefestet uansett hvilken fanger du har. Ledningsnett kjøpes seperat. Mener jeg betalte rundt 6000 kr for feste og ledningsnett. Det er rimelig rett frem og montere. Anvisinger følger med festet. Fremgangsmåten var følgene på min sedan: avmontere fangeren, skru vekk "støtdemperne" som fangeren henger i. skift ut den sorte plasten. Sku fast festet inni alu bjelken som er inni plastfangeren. Borre hull til ledningsnett i bakplate og koble dette opp. Montere fanger tilbake på bilen og sku fast el tilkoblingen på feste braketten. Går vel 2-3 timer å gjøre denne jobben.

Skrevet

Tusen takk for infoen! Men kan jeg spørre hvor du kjøpte delene?? Har et brukt ett på hånda nå til 5000,-. Men hadde jo selvsagt vært mest kjekt med ett nytt om prisen ikke er avskrekkende forskjellig.

Skrevet

hei nytt hos koed koster følgende:

henger feste avtagbart 3300 inkl mva

ledningnett 1800 inkl mva

insats til m fanger 800 inkl mva

Dette er priser til sedan. Touring koster omtrent det samme. 5000 kr for et brukt er til de grader overpris synes jeg.

Skrevet
hei nytt hos koed koster følgende:

henger feste avtagbart 3300 inkl mva

ledningnett 1800 inkl mva

insats til m fanger 800 inkl mva

Dette er priser til sedan. Touring koster omtrent det samme. 5000 kr for et brukt er til de grader overpris synes jeg.

:D

Thats the way...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...