MrJørgensen Skrevet August 24, 2008 Skrevet August 24, 2008 Jeg har tydligvis et lite elektrisk problem i min e36!! Når man låser dørene\starter motoren eller andre ting som skal føre til at interiørlyset dimmes og slås av så skjer ikke dette.. I baksete fungerer det helt greit, det dimmes og slår seg helt av. Foran derimot dimmes det ned, men slår seg ikke helt av. Så jeg kan se at det såvidt lyser i pærene. Dette er jo litt dumt for det trekker jo litt strøm om bilen står over lang tid :/ Er det noen som har vært borti lignende og vet hva som må fikses??
BreitBau Skrevet August 24, 2008 Skrevet August 24, 2008 Er ikke LED du bruker? For de gir ikke nok motstand til å kutte helt..
Deep Dish Skrevet August 24, 2008 Skrevet August 24, 2008 Er ikke LED du bruker?For de gir ikke nok motstand til å kutte helt.. Har det samme problemet, har byttet ut pæren forann med 12 super LED (300 lumen, egentlig for mye lys, blir jo blendet når noen går inn/ut av bilen) og den ene LED'en lyser veldig svakt hele tiden.. Men LED bruker jo nesten ikke strøm i det hele tatt, så jeg gidder ikke gjøre noe med det.!
kristols Skrevet August 25, 2008 Skrevet August 25, 2008 Sjekk kablinga, hadde samme problemet på min. Sjekk kabelbunten som går fra venstre bakskjerm inn i bagasjelokket, er det overledning der blir det fort rot med det meste av andre signaler som går i samme kabelgate (oppvarmede dørlåser, sentrallås, lyssignaler, dør åpen/lukketsignal, speedometer,tankmåler, pumpe styresignal ++). Kan også være et kontaktproblem i lampa over midtkonsollen forran, hender det er kortslutning mellom to av brytervalgene (bare å benne litt på kontaktene med en skrutrekker). Hender på min hver gang det er skikkelig varmt, da vil ikke lysene av samme hva, før jeg dytter litt på kontaktene.
MrJørgensen Skrevet August 25, 2008 Forfatter Skrevet August 25, 2008 Er LED ja, non xenon white pærer jeg fant på ebay.. gir egentlig veldig fint lys Men nå aner ikke jeg hvor mye strøm disse trekker, men om det ikke er noen fare ved å la de stå sånn så er det jo greit. Men synes det var rart at det slukker helt bak, for er samme pærer der.. Og problemet kom jo ikke med en gang jeg satt i nye pærer, men ca en uke etterpå :/
bkr Skrevet August 26, 2008 Skrevet August 26, 2008 Har også noen utfordringer med kupelys og strøm.. Når bilen går, virker ikke de to leselampene foran, men den store i midten virker som den skal med dørene lukket og åpen. De bak virker også som de skal. Dimmer pent ned når bilen låses osv.. Når tenningen er slått av, da virker de to leselampene foran, og da gir de også strøm til stereoen når de slås på..? Ellers kommer kupelysene på hvis bilen er låst og jeg tar i det utvendige dørhåndtaket på førerdøren, har ikke sett dette på noen av mine andre E36, men det er kanskje endel av det originale alarmsystemet..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå