Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

M20B27 motoren min har vakum i topp, dette gjør at den jager rolig opp og ned på tomgang, prøvd litt forskjellig men ikke no resultat. eneste er at hvis jeg tar av topplokk så det ikke blir vakum så går den fint. Noen som har en anelse eller har vært borti det? Eller noen som har diagnose utstyr i område her?

Skrevet
M20B27 motoren min har vakum i topp, dette gjør at den jager rolig opp og ned på tomgang, prøvd litt forskjellig men ikke no resultat. eneste er at hvis jeg tar av topplokk så det ikke blir vakum så går den fint. Noen som har en anelse eller har vært borti det? Eller noen som har diagnose utstyr i område her?

Hehe, du kommer nok ingen vei med diagnoseutstyr :lol:

Det skal være vakum i topplokket, det er det er slik motoren forbrenner oljedampen som kommer fra veivhusventilasjonen.

Du har sikkert en lekkasje på en slange eller lignende som gjør at den drar litt falskluft.

Skrevet

Har samme problem på min M20B20, har skifta alle de tynne vakumslangene, men det er like jævli, så da gjenstår det å bytte alle de store slangene.

Fikk tips om slangen til veivhusventilasjon, skal sjekke når lønna kommer inn :)

Skrevet

Ja det skal være vakum i topplokk..

Kan også være at simring ikke tetter helt der røret kommer fra blokka og opp i innsuget. Eller nede i blokka.

Det mest vanlige er vel at slangen mellom toppdekselet og gasspjeldet morkner opp og sprekker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...