Dan327t Skrevet August 24, 2008 Skrevet August 24, 2008 M20B27 motoren min har vakum i topp, dette gjør at den jager rolig opp og ned på tomgang, prøvd litt forskjellig men ikke no resultat. eneste er at hvis jeg tar av topplokk så det ikke blir vakum så går den fint. Noen som har en anelse eller har vært borti det? Eller noen som har diagnose utstyr i område her?
Dan327t Skrevet August 25, 2008 Forfatter Skrevet August 25, 2008 bump, kan det være tett veivhusventilasjon?
Frode_E30 Skrevet August 25, 2008 Skrevet August 25, 2008 M20B27 motoren min har vakum i topp, dette gjør at den jager rolig opp og ned på tomgang, prøvd litt forskjellig men ikke no resultat. eneste er at hvis jeg tar av topplokk så det ikke blir vakum så går den fint. Noen som har en anelse eller har vært borti det? Eller noen som har diagnose utstyr i område her? Hehe, du kommer nok ingen vei med diagnoseutstyr Det skal være vakum i topplokket, det er det er slik motoren forbrenner oljedampen som kommer fra veivhusventilasjonen. Du har sikkert en lekkasje på en slange eller lignende som gjør at den drar litt falskluft.
Dan327t Skrevet August 26, 2008 Forfatter Skrevet August 26, 2008 Sikker på dette, i og med at når jeg tar av lokket på toppen så det ikke blir no vakum der så går den ordentlig!?
knut_olestad Skrevet August 26, 2008 Skrevet August 26, 2008 Har samme problem på min M20B20, har skifta alle de tynne vakumslangene, men det er like jævli, så da gjenstår det å bytte alle de store slangene. Fikk tips om slangen til veivhusventilasjon, skal sjekke når lønna kommer inn
Frode_E30 Skrevet August 26, 2008 Skrevet August 26, 2008 Ja det skal være vakum i topplokk.. Kan også være at simring ikke tetter helt der røret kommer fra blokka og opp i innsuget. Eller nede i blokka. Det mest vanlige er vel at slangen mellom toppdekselet og gasspjeldet morkner opp og sprekker.
Dan327t Skrevet August 26, 2008 Forfatter Skrevet August 26, 2008 men slangen mellom topplokk og innsug har jeg byttet, ingen forskjell. men fant en slange i går som jeg skal prøve å bytte.
Dan327t Skrevet August 26, 2008 Forfatter Skrevet August 26, 2008 Noen som vet hvorfor den roer seg når jeg tar av lokket?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå