Bimern Skrevet August 25, 2008 Skrevet August 25, 2008 Har bytta motor i min 83 mod 323 til `85-`86 mod 325 (Bil Produksjonsdato) Har kobla etter skjema jeg fant her på forumet - se bilde. starter går som bare det, men bensinpumpa vil ikke starte(kan ikke høre den). Kan forøvrig nevens at begge motorer gikk fint i hver sin bilfør det hele ble plukket ned. Gode råd mottas med takk Har kobla slik 323 -> 325 1 ->1 2 ->2 4 ->4 6 ->6 7 ->13 8 ->18 10->7 15-> foreløpig skippa 16->5 17->11
Bimern Skrevet August 25, 2008 Forfatter Skrevet August 25, 2008 Hmm, mangler gnist på plugger også har spenning på coil
vrossi46 Skrevet August 26, 2008 Skrevet August 26, 2008 er ikkje helt inne på det gammle ledningsnettet men. der er en plugg som ligger at med hjernen inni hanske romme. der er det tre ledninger på 1 svart 1 grønn og en gul. du MÅ huske at den grønne skal koplast på + på coilen.. uten den får du ikje start.. eller at det kan vere en ledning ut fra hjernen der som skal koplest til coilen som ett start signal... men som sagt det er på nye ledningsnettet..
Bimern Skrevet August 26, 2008 Forfatter Skrevet August 26, 2008 er ikkje helt inne på det gammle ledningsnettet men.der er en plugg som ligger at med hjernen inni hanske romme. der er det tre ledninger på 1 svart 1 grønn og en gul. du MÅ huske at den grønne skal koplast på + på coilen.. uten den får du ikje start.. eller at det kan vere en ledning ut fra hjernen der som skal koplest til coilen som ett start signal... men som sagt det er på nye ledningsnettet.. Jeg har kobla den 3 pins kontakten ved hjernen rett på den "orginale" 3 pinns kontakten i bilen, har batterispenning på den grønne ledningen ("DWA" i følge koblingskjema), men kan selvsagt ikke si med sikkerhet at den går direkte til coilen. Men hvis jeg forstår deg rett, så kan jeg trekke en kabel rett fra + på coilen og rett inn i den gønne ledningen i 3 pinns kontakten på hjernen? (Motronic hjerne)
Warsteiner Skrevet August 27, 2008 Skrevet August 27, 2008 har du funnet ut noe eller? har samme problemet selv..
Bimern Skrevet August 28, 2008 Forfatter Skrevet August 28, 2008 har du funnet ut noe eller? har samme problemet selv.. Nei, har ikke det, flytta over hele ledningsnettet fra 325'n i dag, men samme symtomer - ingen gnist eller bensing, bytta ut coilen også, men hjalp ikke det spøtt
Warsteiner Skrevet August 28, 2008 Skrevet August 28, 2008 fant ut idag at det ikke kommer bensin ut av dysene- bensinen går bare rett gjennom railen. hva f.. kan dette være? har du prøvd å bytte hjerne?
Bimern Skrevet August 28, 2008 Forfatter Skrevet August 28, 2008 fant ut idag at det ikke kommer bensin ut av dysene- bensinen går bare rett gjennom railen. hva f.. kan dette være? har du prøvd å bytte hjerne? får ikke bensin i det hele tatt jeg, har tatt av slangen å dytta den nedi ei kanne for å se om det kommer noe, men lukter knapt bensin av slangen, og er helt tørr i enden. Har ikke prøvd å bytte hjerne enda nei, men det står for tur, evnt teste hjernen jeg har( i bilen ) i en annen bil.
Bimern Skrevet August 29, 2008 Forfatter Skrevet August 29, 2008 Da har jeg fått fart i bensinpumpa Men mangler forstatt gnist, og det ser ut som om at dysenen ikke åpner, slik at bensinen ikke kommer inn i motor... Tips anyone
Warsteiner Skrevet August 29, 2008 Skrevet August 29, 2008 skulle tro du har gjort samme feilen som meg??? brukt 325 svinghjul du eller??
Bimern Skrevet August 29, 2008 Forfatter Skrevet August 29, 2008 skulle tro du har gjort samme feilen som meg??? brukt 325 svinghjul du eller?? Ja, har flytta over motor å girkasse uten å skru det fra hverandre. eneste jeg har skifta er termostat og regreim med strammer, må vel skjekke at den sitter som den skal, selv om jeg gjorde det 1000 ganger før jeg satte på dekselene igjen
Bimern Skrevet August 29, 2008 Forfatter Skrevet August 29, 2008 bompibomp Regreima var forøvrig 100% riktig
Gjest Skrevet August 29, 2008 Skrevet August 29, 2008 du må sjekke om bilen din har en føler som sitter ved reimhjulet. legger til : jeg har ikke data på denne motoren, men om den har den føleren så sjekk også om den er lik på begge motorene
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå