Bimern Skrevet August 29, 2008 Forfatter Skrevet August 29, 2008 du må sjekke om bilen din har en føler som sitter ved reimhjulet.legger til : jeg har ikke data på denne motoren, men om den har den føleren så sjekk også om den er lik på begge motorene Jag har en føler der, men den brukes kun til diagnose, da denne motoren har 2 stk følere på girkassa, har målt disse og de måler ca 960 ohm, og i følge haynes-boka er dette innenfor verdiene det skal være (800-1060). Er det Hjernen som gir beskjed til fueilrailen for å åpne dysenes, eller er det tenningen som styrer dette?
Gjest Skrevet August 29, 2008 Skrevet August 29, 2008 tenningsmodulen og hjernen får bare signaler fra enten en svinghjulsføler eller fra fordeleren om at motoren går rundt. du må da sjekke om signalet fra fordeleren er i orden. siden du verken har gnist eller at dysene "klikker" når du kjører motoren på starteren
Bimern Skrevet August 29, 2008 Forfatter Skrevet August 29, 2008 tenningsmodulen og hjernen får bare signaler fra enten en svinghjulsføler eller fra fordeleren om at motoren går rundt. du må da sjekke om signalet fra fordeleren er i orden. siden du verken har gnist eller at dysene "klikker" når du kjører motoren på starteren Høres fornutig ut dette, men med fare for at jeg løper ut på tynn is her, så har vel ikke denne motoren egen tennigsmodul, ihvertfall ikke slik som den gamle 323 jeg plukka ut. Den hadde egen tenningsmodul som satt plasssert der "rundkontakten/motorkontakten" på denne motoren står. Jeg vil tro at denne motoren får signaler fra en av svinghjulsfølerne til en eller annen form for tenningsmodul, da jeg ikke kan se at det finnes noe mulighet for at fordeleren har noe mulighet for å gi fra seg signal, skulle vel i så tillfelle ha vært en elller annen form for føler der da?
Bimern Skrevet August 29, 2008 Forfatter Skrevet August 29, 2008 Da har jeg testa Hjernen i en annen 325, og den starter som bare det med min Hjerne. Har også målt følerne på svinghjul på 2 stk gearkasser ,med samme resultat og innenfor verdiene i haynes-boka 860-1060 ohm. har også bytta rotor og fordelerlokk, samt målt coil og sammelingnet med flere 325 colier som virker og ligger i samme område MEN, ved besinpumpe-releet dvs under den sorte boksen/dekslet er det 2 stk rele, det ene vet jeg er til bensinpumpe, men hva er det andre til? En annen litt fiffi sak er at bensinpumpa fyrer å går hele tiden når man skrur på tenningen, ikke bare et sekund som er vanlig. Blei mye her nå men om noen kan svare på noe av det - så er det kanskje håp
Bimern Skrevet August 29, 2008 Forfatter Skrevet August 29, 2008 YESS - Da starta jævelen gitt! Det andre releet ved bensinpumpereleet er til tomgansmotoren for de som lurer, og det var det som var synderen! Pilla det opp og fikkla litt på det, og da slo det inn som det skulle og motoren fyrte på første forsøk
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå