E.Wenaas Skrevet August 25, 2008 Share Skrevet August 25, 2008 Hei. Har en E39 530dat 99' som oppfører seg merkelig ved langkjøring. Etter å ha kjørt en distanse på 3-5mil stopper motor av seg selv. Samme om det er ved pådrag eller ved jevnt drag. Jeg kjenner det nøkker litt i bilen, mister all motorkraft, og motoren stopper av seg selv ca. 5-10 sekunder etter at jeg kjenner dette "nøkket". Jeg skrur av tenningen, starter opp igjen og alt fungerer som normalt igjen. Utrolig irriterende problem! Takker for tips. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ola. Skrevet August 25, 2008 Share Skrevet August 25, 2008 diagnose må til.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
530diesel Skrevet August 26, 2008 Share Skrevet August 26, 2008 hallo har bilen gått langt kan du ha ei sliten høytrykkspumpe, vist den mister trykket litegrann så skal den stoppe etter det jeg har hørt. den vil starte når du har hatt av tenningen igjen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørner Skrevet August 30, 2008 Share Skrevet August 30, 2008 Det samme som skjer når fødepumpa i dielseltanken fusker, spesielt ved lite diesel. Når det blir ustabilt trykk så kutter motoren og går i nødmodus. DVS at den blir tungstarta og går max 1-2 km før den stopper igjen. . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå