Gå til innhold

Turbogrenrør og oljekjøler m20b25. gir opp snart :( (bilder)

Anbefalte innlegg

Skrevet

har fortsatt problemer med å få på grenrøret når oljefilter adapteret sitter der. har vridd adapteret i alle mulige stillinger og lagd 90 grader kobling ut fra adapteret. alikevel butter grenrøret i de jævla rørene.

Hva kan jeg gjøre da a? sette på m10 oljefilter og kjøre uten oljekjøler?

vet ikke hvor lurt det er jeg? det er en turbomaskin det er snakk om.

Håper på noen nyttige svar :)

Mvh Espen

Skrevet

Hadde akuratt det samme problemet. hoder på å løser problemet nå med å ha filt vekk de taggene på filter adapteren(de som gjør at adapteren må stå i en bestemt posisjon.

Filer du vekk de kan du justre det å da vil du kunne klare å få på filter, oljekjøleslangene og grenerøret :)

Skrevet

problemet er at jeg har tatt bort de tappene.. har svingt filteret og adapteren 90 grader til begge sidene.. men får det faen meg ikke til å passe :(

Jeg kan ta bilder av det etterpå og legge inn her. Tom for ideer jeg nå

Skrevet

her ser du jeg prøver i forskjellige vinkler.. grenrøret er heller ikke inntil toppen som dere ser på bildene.. Noen som har tips om hvordan dette kan fikses så er jeg evig takknemmelig :)

vgrqje7h9l0hg3b97qzv.jpg

89eo93832wskv51eyjma.jpg

ph7zljks93n50zn76vuf.jpg

uxn9kft2neovib6q62dj.jpg

På nederste bildet har jeg snudd det 90 grader til venstre, over motorfeste brakette, men da butter såklart grenrøret i filteret. Men da har iallefall rørene klar bane.

Skrevet

Kjøp skikkelig grenrør fra PPF så er du kvitt problemet=)

Men om du snur oljefilterbrakketten med filteret bak og over motorfestet og da setter på olje filter fra M10, går ikke det??

Skrevet

jeg venta på den kommentaren :P hehe. tenkte jeg skulle spare litt penger da, men ble bare masse problemer og hodebry i stedet.

ja du mener å ha det sånn som jeg har på siste bilde? Men det er vel bare kortere? diameter er det samme eller?

Hva slags bmw modell er m10? så jeg får bestilt sånn filter.

Skrevet

har sendt deg bilde på pm av hvordan jeg løste det.

adapteren står rimelig rett, problemet er at di rør stussene dine bygger alt for mye utover, kjøp 4 90* albuer så er problemet borte.

m10 filter får man på bensinstasjoner til og med.

Skrevet
Picture097.jpg

sånn funker

er dette din løsning? disse AN koblingene, hva koster dem ca? er det skrudde koblinger? slik at man bare kapper slangene selv i øsnket lengde? ingen presste koblinger?

Skrevet

Dette ble min løsning, som du ser krasja mitt filter oxo i grenrøret. Filte av tappene på adapteret og snudde filter fremover og vrei koblingene 180 grader. Problem løst. Sitter standard filter der til m20b25.

0bqlztuzya1bvezcd3xp.jpg

Skrevet

No når eg bygde turbo på min m20b25 slapp eg å flytte på adapter i det heile, bakdelen da er att eg må av med grenrør for å skifte olje filter :)

Skrevet

evt du kan kjøpe eit adapter som du skrur på der som olje filteret skal stå som du kan trekke slanger fra så du kan sette filter der du vil...

Skrevet

Så med andre ord ligger filteret heelt inntil manifoilen og holder seg skikkelig varm ja :) Tror kanskje jeg ville vurdert og snudd litt på den ja, samt lettere og bytte filter ikke minst. Olja som kommer fra kjøleren vil jo kjapt få en høy temp igjen før den skal inn i motoren og virke som et smøre/ kjøle skjold

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...