Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei.

vurderer å kjøpe meg chip til min 118d 2008 mod.

tror dere att jeg vil merke stor forsjell? og er det verdt å betele 17700 kr + ca 2000kr får montering?

136 hk , 300n orginalt å 171 , 350n med hartge chip..

Skrevet

Men med ESS program mister du vel garantien? Med Hartge beholder du den...

Har du penger til overs så hadde jeg nok tatt oppgraderinga. Det er ganske merkbar forskjell.

Skrevet

Ja, mister vel garantien hos ESS ja.

Ikke helt vant med garanti-problemer jeg, siden jeg aldri har hatt en bil som har vært innenfor garantien ;)

Skrevet
Det jeg fikk beskjed om når jeg spurte BMW om å chippe samme motor som du har her, så sa de at de anbefalte ikke å chippe den....

Hva var grunnen for dette?

Skrevet
Det jeg fikk beskjed om når jeg spurte BMW om å chippe samme motor som du har her, så sa de at de anbefalte ikke å chippe den....

Hva var grunnen for dette?

Nei si det, fikk egentlig ingen grunn siden jeg ikke orket å spørre mer.

Det var min mor som kjøpte en 318d, med denne motoren.

Å da jeg hadde lyst til å ta over denne spurte jeg de om dette, å de sa bare det som jeg så over ... ikke chip.... jeg kjenner han godt han som sa det, så det kan vel være det at de har hatt noen "skjulte" problemer med denne motoren... ikke vet jeg..

Skrevet

Skulle tro det ble en bra forskjell da!

Men det var en sinnsykt stiv pris da, men men, skal får du beholde garantien så kan det jo være verdt det.

Men det er jo andre som leverer "chipping" med garanti!

Skrevet

Er ikke greia med hartge chip at de overtar garantien men du forholder deg fortsatt bare til BMWs normale serviceapparat?

Så om noe skulle skje som er en garantisak tar du bilen til din lokale bmw forhandle rsom igjen har en mekanisme for å fakturere hartge uten at servicekonseptet endres for din del ?

Om jeg har forstått det riktig og det er slik vil jeg da si at prisen på chipen er vel verdt pengene :)

Skrevet

Det finnes mange som driver med "mobil" tuning som leverer garanti på chipping, du får høre deg rundt i området der du bor.

Vet bare av en her jeg bor å det er i området Tromsø..

Skrevet

Tror ikke jeg ville undervurdert andrehåndsverdien av bilen om den er chippet og fortsatt har helt normalt service og garantikonsept hos bmw.

Er den derimot chipet med "garanti" fra Tronds Chipservice AS i tromsø og jeg kjøper bilen og tar den ned til Oslo er det ganske irrelevant for meg at den har en garanti fra en lokal fyr som heter Trond i tromsø... Hadde jeg derimot kunnet dure inn på Tronrud bil og fått hjelp hadde ting vært veldig anderledes.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...