torgeir r Skrevet August 27, 2008 Skrevet August 27, 2008 hei. vurderer å kjøpe meg chip til min 118d 2008 mod. tror dere att jeg vil merke stor forsjell? og er det verdt å betele 17700 kr + ca 2000kr får montering? 136 hk , 300n orginalt å 171 , 350n med hartge chip..
ChrZZ Skrevet August 27, 2008 Skrevet August 27, 2008 ESS tar ca 5000,- for den jobben... Men det er riktignok til 120D.. Kanskje ringe dem og høre om dem kunne fikset til 118D?
-Lasse- Skrevet August 27, 2008 Skrevet August 27, 2008 Men med ESS program mister du vel garantien? Med Hartge beholder du den... Har du penger til overs så hadde jeg nok tatt oppgraderinga. Det er ganske merkbar forskjell.
ChrZZ Skrevet August 27, 2008 Skrevet August 27, 2008 Ja, mister vel garantien hos ESS ja. Ikke helt vant med garanti-problemer jeg, siden jeg aldri har hatt en bil som har vært innenfor garantien
tmice Skrevet August 27, 2008 Skrevet August 27, 2008 Det jeg fikk beskjed om når jeg spurte BMW om å chippe samme motor som du har her, så sa de at de anbefalte ikke å chippe den....
-Lasse- Skrevet August 27, 2008 Skrevet August 27, 2008 Det jeg fikk beskjed om når jeg spurte BMW om å chippe samme motor som du har her, så sa de at de anbefalte ikke å chippe den.... Hva var grunnen for dette?
torgeir r Skrevet August 27, 2008 Forfatter Skrevet August 27, 2008 ok.. sa de hvorfor? å når hartge tar over garanti på motor å drivverk så har det vell ikke så my å si?
tmice Skrevet August 27, 2008 Skrevet August 27, 2008 Det jeg fikk beskjed om når jeg spurte BMW om å chippe samme motor som du har her, så sa de at de anbefalte ikke å chippe den.... Hva var grunnen for dette? Nei si det, fikk egentlig ingen grunn siden jeg ikke orket å spørre mer. Det var min mor som kjøpte en 318d, med denne motoren. Å da jeg hadde lyst til å ta over denne spurte jeg de om dette, å de sa bare det som jeg så over ... ikke chip.... jeg kjenner han godt han som sa det, så det kan vel være det at de har hatt noen "skjulte" problemer med denne motoren... ikke vet jeg..
Christian Nyegaard Skrevet August 27, 2008 Skrevet August 27, 2008 Husk at du evt også bør få godkjent effektøkningen samt betale avgifter av dette for å få en "riktig" bil. Litt dumt å gjøre en 2008 mod bil ulovelig spør du meg...
torgeir r Skrevet August 27, 2008 Forfatter Skrevet August 27, 2008 hehe.. ja kanskje d.. hmm... men skull hatt litt mer power:P tror jeg kjøper meg Hartge chip etter vinteren;P
tmice Skrevet August 27, 2008 Skrevet August 27, 2008 Skulle tro det ble en bra forskjell da! Men det var en sinnsykt stiv pris da, men men, skal får du beholde garantien så kan det jo være verdt det. Men det er jo andre som leverer "chipping" med garanti!
Christian Nyegaard Skrevet August 27, 2008 Skrevet August 27, 2008 Er ikke greia med hartge chip at de overtar garantien men du forholder deg fortsatt bare til BMWs normale serviceapparat? Så om noe skulle skje som er en garantisak tar du bilen til din lokale bmw forhandle rsom igjen har en mekanisme for å fakturere hartge uten at servicekonseptet endres for din del ? Om jeg har forstått det riktig og det er slik vil jeg da si at prisen på chipen er vel verdt pengene
torgeir r Skrevet August 27, 2008 Forfatter Skrevet August 27, 2008 ok.. hvam andre selger chip med garanti? ac schnitzer? har hørt att ac schnitzer er bra saker:P? ja jeg tror det er verdt pengene, kjenner en som har 535d trimman i tyskland får 95.000.. 335hk.. går veldig bra;) http://www.finn.no/finn/car/object?finn ... T.svl=Link
tmice Skrevet August 27, 2008 Skrevet August 27, 2008 Det finnes mange som driver med "mobil" tuning som leverer garanti på chipping, du får høre deg rundt i området der du bor. Vet bare av en her jeg bor å det er i området Tromsø..
Christian Nyegaard Skrevet August 27, 2008 Skrevet August 27, 2008 Tror ikke jeg ville undervurdert andrehåndsverdien av bilen om den er chippet og fortsatt har helt normalt service og garantikonsept hos bmw. Er den derimot chipet med "garanti" fra Tronds Chipservice AS i tromsø og jeg kjøper bilen og tar den ned til Oslo er det ganske irrelevant for meg at den har en garanti fra en lokal fyr som heter Trond i tromsø... Hadde jeg derimot kunnet dure inn på Tronrud bil og fått hjelp hadde ting vært veldig anderledes.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå