sindrebrun Skrevet August 27, 2008 Share Skrevet August 27, 2008 Jeg har har nå ligget å riklet på bunnpannen i min bmw e34 520i med M50 motor 3 timer uten å få den løs. Begynner å bli mektig iritert! Har løsnet alle boltene rundt hele veien slik at den kan vris litt til sidene og kan også dras ned ca 1,5 cm på hver side (en side om gangen). Men det er noe inne i panna som sitter fast! (oljepumpe?) Har fått tips om å jekke opp motoren men det er ikke det som er problemet fordi panna kommer aldri så langt ned at styrestag, bro osv. tar bortig. Jeg hører at når jeg drar i panna så kommer det et "klunk" fra inni panna som at det er noe metall som krasjer... Ringte bmw-verkstedet i steinkjær og de sa jeg måtte ha av det store sorte tannhjulet for å så dra panna frem? Men det hjulet sitter jo bom fast! Finnes det noen BMW-ekspert der ute som har peiling? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jolly Skrevet August 27, 2008 Share Skrevet August 27, 2008 Tøff jobb du har tatt på deg. Jeg har haynes boka , hvis du har en mail. Blir litt å sende ,men bruker en litt tid så går det bra. Tror du bør ha den for å få det til. Du må nok av med det hjulet , og så er det noen triks i forhold til oljepumpa. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jolly Skrevet August 27, 2008 Share Skrevet August 27, 2008 Illustrasjon for forteller hvordan det ser ut der du holder på. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sindrebrun Skrevet August 27, 2008 Forfatter Share Skrevet August 27, 2008 jo takk, har sett på den men den sier ikke så mye, har dessuten ikke en slik oljepumpe som vist på bilde. Har skrudd av luka under bunnpanna der oljepumpen er stukket inn i følge tegningen men det er bare et hull:D ingen pumpe der i allefall. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
verticalescape Skrevet August 27, 2008 Share Skrevet August 27, 2008 jo takk, har sett på den men den sier ikke så mye, har dessuten ikke en slik oljepumpe som vist på bilde. Har skrudd av luka under bunnpanna der oljepumpen er stukket inn i følge tegningen men det er bare et hull:D ingen pumpe der i allefall. Er ikke en pumpe som står der, er nivå-sensor. Det skal gå fint å gå klar av olje-pickup, gikk helt fint på min når jeg tok av bunnpanna. Har gjort det på både b20 og b25 uten problemer... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sindrebrun Skrevet August 27, 2008 Forfatter Share Skrevet August 27, 2008 ok, jeg har iallefall ingen ting i det hullet. Ingen triks for å løsne panna fra hva det nå enn er som holder den altså? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sindrebrun Skrevet August 27, 2008 Forfatter Share Skrevet August 27, 2008 jo takk, har sett på den men den sier ikke så mye, har dessuten ikke en slik oljepumpe som vist på bilde. Har skrudd av luka under bunnpanna der oljepumpen er stukket inn i følge tegningen men det er bare et hull:D ingen pumpe der i allefall. Er ikke en pumpe som står der, er nivå-sensor. Det skal gå fint å gå klar av olje-pickup, gikk helt fint på min når jeg tok av bunnpanna. Har gjort det på både b20 og b25 uten problemer... Merkelig, da jeg også har en b20 motor.. Måtte du ta av svinghjulet for å få den løs? I så fall hvordan gjorde du det? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jolly Skrevet August 27, 2008 Share Skrevet August 27, 2008 Gutten er nok opptatt. Sendte han "how to" fra Haynes boka. kommer sikkert sterkere tilbake når han er ferdig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sindrebrun Skrevet August 28, 2008 Forfatter Share Skrevet August 28, 2008 JAAAAAA!!!! Det gikk! fantastisk! takk til jolly som hadde oppskrifta:D Var ganske enkelt når man viste hva man skulle gjøre. Trengte ikke å ha av svinghjulet. Jeg løsnet servopumpa og da var det bare å rikle litt så kom den rett ned:D Måtte jekke opp motoren litt for å få den over traversen men det var pice of cake. Må virkelig få tak i den boka der ja! Har en haynes-bok selv men det står ingen ting om M50 motorer der. Uansett, nå er bunnpakninga på plass så nå er det bare å ta siste strammingen av bolene til toppen og sette på toppdekselet så blir det prøvetur:D Håper at slipinga av toppen har gitt meg litt ekstra gamp Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fliid Skrevet August 28, 2008 Share Skrevet August 28, 2008 svinghjulet sitter i andre enden av motoren. Svingningsdemper er det du har midt i trynet på fotoene i tråden. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jolly Skrevet August 28, 2008 Share Skrevet August 28, 2008 Bare kjekt å kunne hjelpe. Sendt deg en mail med masse "snadder" for e34 eiere. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå