Steel Skrevet August 27, 2008 Forfatter Skrevet August 27, 2008 Nå har jeg vert å skikka på den. startan og lot den gå litt på tomgang... før den ble varm kom det hvit røyk fra der hvor manifoilen er!!! (nermest kupeen) det lukta svidd. Regner med at dette ikke lover godt... Kan det være manifoilpakningen eller er det topp-pakningen? Eller begge deler?
jolly Skrevet August 27, 2008 Skrevet August 27, 2008 Høres ikke bra ut akkurat men.... Pakninga på manifoilen kan jo være gåen , men da skal du nå i utgangspunktet ha litt frieksos . Har du det ? Det ryker ikke fra manifoilen med mindre der er lekkasje av eksos eller at noe har rent nedpå. Toppen kan ha røket der bake. Trykket i blokka blir så stort at det trenger ut enten vann eller olje eller en begge deler i mix.Svi lukta kommer av det som renner ned på manifoilen. Du må finne ut av hva dette er. Viktig. Har du en hvit/gul gøgge i lokket på ekspansjonstanken ? Ser oljen på peilepinnen misfarget ut ? Det tyder på olje i kjølevannet. Da er nok toppen røket. Var det så dere tok av topplokks pakningen (du og kompisene). Kan det være fra topplokkspakningen det leker. At dere ikke har skrudd alt på plass? Når motor er kald , så må du prøve å finne ut av det. Lommelykt og klut og god luktesans må du ha. Kjenn etter om det lukter anis av den vesken som lekker ut. Tror du vil brenne deg hvis du begynner å rote med dette når bilen er varm. Helt til slutt. Hva skrudde dere på når dere sjekka toppdekselpakningen ?
jolly Skrevet August 27, 2008 Skrevet August 27, 2008 Ta en titt her : http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=5 ... sc&start=0 Skifte av termostat og diverse....
jolly Skrevet August 27, 2008 Skrevet August 27, 2008 og her : http://www.bmwe34.net/Wiki/tiki-index.p ... Headgasket
jolly Skrevet August 27, 2008 Skrevet August 27, 2008 Faktisk også her : http://www.bmwe34.net/Wiki/tiki-index.p ... verheating Håper du finner ut av det. Jeg skal på nattevakt , så jeg titter innom utover natta og svarer hvis du skal skru bil..
Steel Skrevet August 28, 2008 Forfatter Skrevet August 28, 2008 Jeg var ikke tilstede, det er noen kjenninger som har privat verksted. Han skulle gjøre den klar til eu- kontroll for en billig penge.... Kan legge til at når jeg slipper pedalen hører jeg en slags luft/lekke lyd... er vel bare å bynne å demontere å få sjekka toppen...?
|Ole| Skrevet August 28, 2008 Skrevet August 28, 2008 høres ut som samme problem som eg har hatt fleire ganger tidlegere, det har vert vannpumpe eller termostat, eine tilfelle var det topp pkn, men da rauk det sinnsjukt kvitt ut eksosen...
jolly Skrevet August 28, 2008 Skrevet August 28, 2008 Vel...jeg ville vel først ha tatt en trykk test på systemet . Deretter ville jeg vel målt eksosen. Har du ikke en Bmw forhandler i nærheten da. Bestill en time , så er dette fort gjort. Bakdelen er at det koster noen kroner. Luft / lekke lyd kan være så mangt. Men har du fri eksos ? der du mener det lukter svidd og du ser den hvite røyken/dampen ?
jolly Skrevet August 28, 2008 Skrevet August 28, 2008 Ta å sjekk disse linkene som jeg har lagt inn her , å se om du kjenner igjen problemet. Noen som nevner en sim ring som fører til lekkasje i systemet. da blir det ikke tett, og du får ikke lufta skikkelig noe som igjen kan føre til temp.svingninger. Du må eliminere det billigste først.
Steel Skrevet August 28, 2008 Forfatter Skrevet August 28, 2008 ja, simring i toppen da eller? hvis det er det er det vel å få bytta topp-pakning m div. Det med fri eksos er jeg ikke sikker på, men det hadde vel bråka en del da og lukta eksos...noe det ikke gjør. Det lukter svidd og det røyker lite, men hører som sagt en luft/lekke lyd når jeg slipper gassen/pedalen. Den har stått i en mnd og to nå da så røyken kan være olje som har lekket på manifoilen.
jolly Skrevet August 28, 2008 Skrevet August 28, 2008 Nei sim ringen sitter nok bak vannpumpa. Her en det orginale nummer og. 11511711484 O-ring (Org) (68X5)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå