Gå til innhold

Olje bruk og lekasje m30b35. et par spørsmål. Trenger hjelp

Anbefalte innlegg

Skrevet

tenkte jeg skulle ta ut motoren i bilen igjen :) for en overhaling. men lurer på hva som er lurt å bytte når jeg først er i gang :) bilen bruker litt mye olje å det lekker litt men er ikke sikker fra hvor er på insugs siden. tenkte jeg skulle få større topp pakning på for å gjøre den klar til en liten turbo. ventil tetningene skal også byttes. men hvilke andre ting bør byttes når jeg først er igang. evt hvor er det bra å handle ? :)

evt hvilke andre ting bør byttes når jeg skal ha turbo i ? av forsterkede sakar :)

Mvh Gilje

lite bilde av kjerra :)DSC00076.jpg

Skrevet

Jeg skal til og bestile mls pakning og arp bolter straks, du kan jo hive deg med så deler vi frakten..

Kommer seg på ca 2500 før eventuel mvh.

blir i så fall bare noen få kroner da jeg har fått justert litt på verdien.

Autotrim i trondhein skulle ha 6000 for samme pakning og bolter..

Skrevet

når bestiller du det ? og fra hvor ? hadde tenkt å få et pakning firma til å lage pakning til meg :) 1500kr for kanon god pakning :) vet om folk som har brukt dem mange ganger :) men noen som vett hvordan jeg kan sjekke om ventil tetningene er gone evt ved å bare ta av topp lokk ? skal til å ta komprisjons test straks å lurer på hva kompen skal være ? :)

Skrevet

ingen som vet ? :) bilen bruker en del olje når jeg kjører den litt "hardt" røyker litt samt kommer litt olje på blokka da..men har egentli lite lyst til å ta ut motoren å bytte topp pakning :( skal bytte bunnpanne/register deksel/ oljehus pakning. HELP :)

Skrevet

tok en komp test i dag som sa følgende.

syl 1. 10

2. 10

3. 11

4. 10

5. 11

6. 10

kan det stemme at det er topp pakningen da ? vil tro at viss det hadde vart en stempel ring eller 2 så ville kompen vart lavere ? Hva skal optimal komp være ? (m30b35) kommer ikke noe trykk opp av olje peile pinne hullet :D har lest noe om at når det gjør det så er det stempel ringene.

Trenger også tips å råd om hvordan jeg kan sjekke evt ting som kan lekke olje/bruke olje :)

Gilje

Skrevet

Beklager sent svar, har litt mange prosjekter om dagen..

Tror ikke de blir bestilt pakning før om en uke eller to så du har litt tid på og besteme deg.

Pakningene blir kjøpt i usa

Tykkelsen bestemer du selv, men alt over standar koster muligens litt ekstra.

Pakningen koster ikke mye over tusenlappen og de er de samme med arp boltene.

Skrevet

Ventiltetninger er vel så billige og lette å skifte at det ville eg ha gjort uansett.

Sjekk samtidigt toleransen på ventilstyringene dine,tetthet på ventiler(bruk væske),kam,vippetøy osv og seff om toppen er plan.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...