GiljeN Skrevet August 27, 2008 Skrevet August 27, 2008 tenkte jeg skulle ta ut motoren i bilen igjen for en overhaling. men lurer på hva som er lurt å bytte når jeg først er i gang bilen bruker litt mye olje å det lekker litt men er ikke sikker fra hvor er på insugs siden. tenkte jeg skulle få større topp pakning på for å gjøre den klar til en liten turbo. ventil tetningene skal også byttes. men hvilke andre ting bør byttes når jeg først er igang. evt hvor er det bra å handle ? evt hvilke andre ting bør byttes når jeg skal ha turbo i ? av forsterkede sakar Mvh Gilje lite bilde av kjerra
kim@etnorgeikrig.com Skrevet August 27, 2008 Skrevet August 27, 2008 Jeg skal til og bestile mls pakning og arp bolter straks, du kan jo hive deg med så deler vi frakten.. Kommer seg på ca 2500 før eventuel mvh. blir i så fall bare noen få kroner da jeg har fått justert litt på verdien. Autotrim i trondhein skulle ha 6000 for samme pakning og bolter..
GiljeN Skrevet August 28, 2008 Forfatter Skrevet August 28, 2008 når bestiller du det ? og fra hvor ? hadde tenkt å få et pakning firma til å lage pakning til meg 1500kr for kanon god pakning vet om folk som har brukt dem mange ganger men noen som vett hvordan jeg kan sjekke om ventil tetningene er gone evt ved å bare ta av topp lokk ? skal til å ta komprisjons test straks å lurer på hva kompen skal være ?
GiljeN Skrevet August 28, 2008 Forfatter Skrevet August 28, 2008 ingen som vet ? bilen bruker en del olje når jeg kjører den litt "hardt" røyker litt samt kommer litt olje på blokka da..men har egentli lite lyst til å ta ut motoren å bytte topp pakning skal bytte bunnpanne/register deksel/ oljehus pakning. HELP
GiljeN Skrevet August 28, 2008 Forfatter Skrevet August 28, 2008 tok en komp test i dag som sa følgende. syl 1. 10 2. 10 3. 11 4. 10 5. 11 6. 10 kan det stemme at det er topp pakningen da ? vil tro at viss det hadde vart en stempel ring eller 2 så ville kompen vart lavere ? Hva skal optimal komp være ? (m30b35) kommer ikke noe trykk opp av olje peile pinne hullet har lest noe om at når det gjør det så er det stempel ringene. Trenger også tips å råd om hvordan jeg kan sjekke evt ting som kan lekke olje/bruke olje Gilje
kim@etnorgeikrig.com Skrevet August 28, 2008 Skrevet August 28, 2008 Beklager sent svar, har litt mange prosjekter om dagen.. Tror ikke de blir bestilt pakning før om en uke eller to så du har litt tid på og besteme deg. Pakningene blir kjøpt i usa Tykkelsen bestemer du selv, men alt over standar koster muligens litt ekstra. Pakningen koster ikke mye over tusenlappen og de er de samme med arp boltene.
GiljeN Skrevet August 29, 2008 Forfatter Skrevet August 29, 2008 må bare finne ut hva som er gale me bilen jeg noen som kanhjelpe ?
kim@etnorgeikrig.com Skrevet August 29, 2008 Skrevet August 29, 2008 Du kan prøve å få tatt en svik test, da ser du om ringene dine er dårlige.
GiljeN Skrevet August 29, 2008 Forfatter Skrevet August 29, 2008 skal prøve å få jort det i dag men hvordan se om ventiltetningene er gone ?
kim@etnorgeikrig.com Skrevet August 29, 2008 Skrevet August 29, 2008 De tror jeg ikke du ser før du har demontert litt..
E36Cab1 Skrevet August 29, 2008 Skrevet August 29, 2008 Ventiltetninger er vel så billige og lette å skifte at det ville eg ha gjort uansett. Sjekk samtidigt toleransen på ventilstyringene dine,tetthet på ventiler(bruk væske),kam,vippetøy osv og seff om toppen er plan.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå